Performancing Metrics

ناوگان ریلی یک میلیون و 200 هزار مسافر نوروزی را جابجا کرد | اتاق خبر
کد خبر: 390961
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1396 - 09:12
از 25 اسفند تا 8 فروردین /
رئیس هیات مدیره راه آهن کشور گفت:از 25 اسفندماه تا هشتم فروردین ماه 96 بیش از یک میلیون و 200 هزار مسافر از طریق راه آهن جابجا شدند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، سعید رسولی روز چهارشنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری بین راه آهن و میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان در اندیمشک افزود:این آمار تا پایان روز نهم فروردین ماه به بیش از یک میلیون و 290 هزار نفر می رسد که رشد چهار درصدی مسافر نسبت به سال قبل را نشان می دهد.
وی با باین این که پارسال 350 واگن مسافری فرسوده از ناوگان حمل و نقل ریلی کشور خارج شد، افزود: استقبال از سامانه حمل و نقل ریلی در سفرهای نوروزی امسال بسیار مطلوب بوده است.
وی بیان کرد: در سال 95 افزون بر 40،4 میلیون تن بار توسط خطوط ریلی کشور جابجا شد که این یک رکورد بی سابقه در سامانه حمل و نقل ریلی بوده و یک موفقیت بسیار ارزشمند برای حمل و نقل ریلی کشور به شمار می رود.
رسولی در ادامه با قدردانی از توجه و نگاه ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مقوله حمل و نقل ریلی کشور افزود:برای توسعه حمل و نقل ریلی مصوبات بسیار خوبی تصویب شده که نوید بخش توسعه سریع این صنعت خواهد بود.
وی گفت:نگاهی به چند سال گذشته حمل و نقل ریلی نشان می دهد یک عقب افتادگی تاریخی در این حوزه اتفاق افتاده و نگاه غالب ، سبب طراحی ایستگاه ها در خارج از شهرها شده بود.
رسولی اضافه کرد:در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا چندین ایستگاه در درون شهرها طراحی می شود و زندگی مردم با این صنعت عجین شده است.
وی گفت:برای طراحی ایستگاه ها در درون شهرها برنامه ریزی شده علاوه بر این بی توجهی به ابعاد فرهنگی و اجتماعی ایستگاه ها نیز وجود دارد که در این زمینه نیز برنامه ریزی شده است.
وی افزود:گردشگری و برنامه های فرهنگی مناسب در حوزه راه آهن نیز هدف گذاری شده است و فعالیت های این حوزه نیز پررنگ تر می شوند و چند طرح مهم نیز در این خصوص در دست اقدام است.
نشست عضو هیات مدیره راه آهن کشور با نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان اندیمشک و مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خوزستان برگزار شد و برنامه های اجرای طرح موزه تخصصی راه آهن در اندیمشک مورد برررسی قرار گرفت.
اداره کل راه آهن ناحیه زاگرس در شمال استان خوزستان و به مرکزیت اندیمشک دارای 12 ایستگاه با حوزه استحفاظی 222 کیلومتر نقش مهمی در جابه جایی بار و مسافر ایفا می کند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید