Performancing Metrics

نرخ مشارکت روستایی به بیش از 40 درصد رسیده است | اتاق خبر
کد خبر: 391017
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1396 - 20:37
ربیعی:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز نرخ مشارکت روستایی به بیش از 40 درصد رسیده و سال های آینده؛ سال های شکوفایی در شهر و روستاست.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، علی ربیعی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح روستای بدون بیکار در دهنه سرشیخان خمام از توابع شهرستان رشت که با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس انجام شد، افزود:دولت تدبیر و امید که صدای بلندی هم ندارد، در عمل، توانسته است در روستاها کارهای بزرگی انجام دهد.

وی اظهار کرد: تثبیت زندگی در روستاها و ارتقاء کیفیت زندگی در مناطق روستایی، از برنامه ها و راهبردهای دولت یازدهم است که دنبال می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای طرح روستای بدون بیکار در کشور اضافه کرد: این طرح در قالب توان افزایی و ایجاد اشتغال روستایی اجرا می شود.

وی همچنین با اشاره به سایر استراتژی های دولت در بخش روستایی اظهار کرد: دفترچه های بیمه روستاییان 10 برابر ارزش افزوده یافته و بیمه روستایی و عشایری روال خود را دنبال می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: با سوء تغذیه در روستاها، مقابله شده و در مهدهای کودک روستایی غذای گرم رایگان ارائه می شود.

وی بیان داشت: علاوه بر اقدامات یادشده در دولت تدبیر و امید، در حوزه روستایی پروژه های بزرگی از جمله گازرسانی و ICT فناوری اطلاعات نیز انجام گرفته است.

 طرح روستای بدون بیکار دهنه سر شیخان خمام از توابع شهرستان رشت با 32 میلیارد ریال پرداخت تسهیلات و اشتغالزایی 187 نفر، امروز با دستور رئیس جمهوری اجرا شد.

در جریان سفر یک روزه رئیس جمهوری به گیلان، طرح های عمرانی، زیربنایی، بهداشتی، درمانی، مخابراتی، بندری، صنعتی و کشاورزی با 25 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری افتتاح شد.

با بهره برداری از این طرح ها برای بیش از سه هزار و 600 نفر اشتغال ایجاد شده و هزاران اشتغال غیرمستقیم نیز خواهد داشت. از مجموع مبلغ سرمایه گذاری، بیش از 16 هزار میلیارد ریال مربوط به بخش خصوصی است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید