Performancing Metrics

قره‌خانی: بر اساس مصلحت‌ها و منافع ملی عمل می‌کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 391572
تاریخ انتشار: 21 فروردین 1396 - 08:45
با اشاره به تهدید نفتی هند برای گرفتن پروژه گازی فرزاد
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه «کشور هند را باید به عنوان یک شریک تجاری درازمدت در نظر بگیریم» گفت:‌ کشور هند نظرش این است که در قراردادها شرایط رقیق‌تر شود اما ما هم باید بر اساس مصلحت‌ها و منافع ملی خودمان عمل کنیم.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اسدالله قره‌خانی با اشاره به تهدید نفتی هند برای گرفتن پروژه میدان گازی «فرزاد»‌ از ایران اظهار کرد: طبیعتا هر کشوری منافع خاص خود را دارد زمانی که ما در  تحریم‌های سخت و سنگین قرار داشتیم آن‌ها امتیازاتی به ما دادند که اکنون با توجه به بحث قراردادهای IPC انتظار دارند که ما هم امتیازاتی به آن‌ها بدهیم.

وی تصریح کرد: آن‌ها با شرایط خاص خودشان گفتند که مبلغ مورد نظر را تبدیل به روپیه کنیم و پس از آن 50 درصد را با روپیه هند دریافت کنیم اما یکباره با سقوط ارزش روپیه یک مرتبه با 20 درصد کاهش مواجه شدیم در حالیکه داخل کشور تورم بوده و ما کلی خسارت دیدیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس همچنین بیان کرد: در حال حاضر نیز رویکرد بر این است که در این قراردادها شرایط را برای آن‌ها رقیق کرده و امتیازات ویژه به آن‌ها دهیم. در حالی که ما هم نمی توانیم منافع ملی خودمان را نادیده بگیریم. ما باید بر اساس مصلحت ها و منافع ملی عمل کنیم.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: در حال حاضر نگاه ما این است که کشور هند را به عنوان یک شریک تجاری درازمدت در نظر بگیریم. هم به سبب مسافتی که با این کشور داریم و هم تبادل بازرگانی که در گذشته وجود داشته است. اما این مسئله بدان معنا نیست که بخواهیم ملاحظاتی را در نظر بگیریم.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم در مذاکرات به نتیجه ای برسند که در یک میدانی بتوانند از سرمایه گذاری ایران استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید