Performancing Metrics

نتیجه فعالیت‌های وزارت نیرو در اقتصاد مقاومتی به کجا رسید؟ | اتاق خبر
کد خبر: 391574
تاریخ انتشار: 21 فروردین 1396 - 09:17
ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در تاریخ ۲۹ فروردین ماه سال گذشته، ۱۷ پروژه اجرایی را در جهت دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۵ در مجموعه مسئولیت‌های وزارت نیرو تعریف کرد که با توجه به نتایج پیش‌رو می‌توان این وزارتخانه را در اجرای مسوولیت های خود م

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، پروژه‌های تکمیل و بهره‌برداری از نیروگاه پرند، شروع عملیات اجرایی بخش بخار نیروگاه‌های سیکل ترکیبی به ظرفیت ۷۰۰۰ مگاوات (شروع عملیات اجرایی سال ۹۵)، تکمیل و بهره‌برداری از ۱۸۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی جدید و شروع عملیات اجرایی ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت اسمی تولید برق توسط بخش خصوصی و دولتی (سال ۹۵)، چهار پروژه ای بود که در دستور کار شرکت تولید نیروی برق حرارتی قرار گرفت.

در خصوص تکمیل و بهره‌برداری از نیروگاه پرند، قراردادی با کنسرسیوم گروه مپنا، شرکت توسعه ۱ و شرکت توسعه ۲ با مبلغ ۴۰۷ میلیون یورو منعقد شد که هم اکنون نیروهای متخصص دولتی (سال ۹۵)، ۴ پروژه ای بود که در دستور کار شرکت تولید نیروی برق حرارتی قرار گرفت.

همچنین برای تکمیل و بهره‌برداری از نیروگاه پرند، قراردادی با کنسرسیوم گروه مپنا، شرکت توسعه ۱ و شرکت توسعه ۲ با مبلغ ۴۰۷ میلیون یورو منعقد شد که هم اکنون نیروهای متخصص داخلی در حال تکمیل بخش‌های مختلف این پروژه هستند. این پروژه اقتصاد مقاومتی تا پایان سال ۹۵ حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و پیش بینی می‌شود بهره‌برداری از واحد اول این نیروگاه در تابستان ۱۳۹۶ محقق شود.

 طبق اطلاعات منتشر شده، به منظور تحقق شروع عملیات اجرایی بخش بخار نیروگاه‌های سیکل ترکیبی به ظرفیت ۷۰۰۰ مگاوات، تاکنون ۳۵۴۵ مگاوات نیروگاه کلنگ زنی شده که شامل نیروگاه‌های جهرم، پرند، فردوسی، سبلان، ارومیه و عسلویه هر کدام به ظرفیت ۴۸۰ مگاوات، نیروگاه‌های کاشان و رودشور هر یک به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و نیروگاه رودشور به ظرفیت ۳۴۵ مگاوات است.

همچنین در خصوص پروژه تکمیل و بهره‌برداری از ۱۸۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی، تکمیل و بهره‌برداری از ۴ واحد دولتی به مجموع ظرفیت ۶۴۸ مگاوات در نیروگاه ماهشهر و تکمیل و بهره‌برداری از ۸ واحد نیروگاهی خصوصی با مجموع ظرفیت ۱۳۱۶ مگاوات در نیروگاه‌های چادرملو، بهبهان، گل گهر سیرجان، سمنگان و کهنوج صورت گرفته است.

در این بخش بیش از ۱۰۰ درصد برنامه مورد نظر اجرا شد و شرکت تولید نیروی برق حرارتی موفق شد به جای تکمیل و بهره‌برداری از ۱۸۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی جدید، ۱۹۶۴ مگاوات نیروگاه حرارتی جدید را وارد مدار بهره‌برداری کند.

در بخش شروع عملیات اجرایی احداث ۱۰ هزارمگاوات ظرفیت تولید برق توسط بخش خصوصی با سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی، عملیات اجرایی نیروگاه‌های سیکل ترکیبی قشم ۲، سیکل ترکیبی ماکو، سیکل ترکیبی خرم آباد، سیکل ترکیبی ۱۳۱۶  مگاوات در نیروگاه‌های چادرملو، بهبهان، گل گهر سیرجان، سمنگان و کهنوج صورت گرفته است.

در این بخش بیش از ۱۰۰ درصد برنامه مورد نظر اجرا شد و شرکت تولید نیروی برق حرارتی موفق شد به جای تکمیل و بهره‌برداری از ۱۸۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی جدید، ۱۹۶۴ مگاوات نیروگاه حرارتی جدید را وارد مدار بهره‌برداری کند.

در بخش شروع عملیات اجرایی احداث ۱۰ هزارمگاوات ظرفیت تولید برق توسط بخش خصوصی با سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی، عملیات اجرایی نیروگاه‌های سیکل ترکیبی قشم ۲، سیکل ترکیبی ماکو، سیکل ترکیبی خرم آباد، سیکل ترکیبی غرب مازندران، سیکل ترکیبی دالاهو، سیکل ترکیبی لامرد، سیکل ترکیبی هریس، سیکل ترکیبی بندرعباس، سیکل ترکیبی خرم آباد، سیکل ترکیبی اندیمشک ۳، بخاری بندرعباس، سیکل ترکیبی تبریز، سیکل ترکیبی ساوه و سیکل ترکیبی زاهدان با مجموع ظرفیت ۱۰ هزار و ۷۲ مگاوات در سال ۹۵ آغاز شد و این برنامه اقتصادی مقاومتی که در حیطه مسئولیت‌های اجرایی شرکت تولید نیروی برق حرارتی قرار داشت، به صورت ۱۰۰ درصد محقق شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید