Performancing Metrics

مرحله آخر تسویه بدهی‌های موسسه «میزان» ۱۶ اردیبهشت آغاز | اتاق خبر
کد خبر: 391606
تاریخ انتشار: 21 فروردین 1396 - 15:20
طیب‌نیا در پاسخ به سؤالات کریمی قدوسی:
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: آخرین مرحله برای پرداخت بدهی‌های مؤسسه میزان به سپرده‌گذاران، از ۱۶ اردیبهشت ماه امسال آغاز می‌شود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخش پایانی جلسه علنی امروز و در پاسخ به سؤال جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد درباره اقدامات صورت گرفته برای تعیین تکلیف سپرده‌گذاران مؤسسه مالی و اعتباری میزان اظهار داشت: بانک صادرات به عنوان مسئول تعیین تکلیف اموال مؤسسه میزان تا پایان سال ۹۵ طی هفت مرحله توانسته است ۲۱۰۰ میلیارد تومان از دیون مؤسسه میزان را پرداخت کند.

وی ادامه داد: بر این اساس تنها ۲۹۰ میلیارد تومان باقی مانده است که مربوط به سپرده‌گذاران با مبالغ بیش از ۲۰۰ میلیون تومان است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: از این مبالغ نیز، اولین مرحله پرداخت دیون از شنبه هفته جاری آغاز شد و دیون سپرده‌گذاران تا ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شد؛ برای مبالغ سپرده بیش از این عدد نیز از ۱۶ اردیبهشت ماه پرداخت بدهی‌ها به سپرده‌گذاران آغاز می‌شود.

طیب‌نیا افزود: به این ترتیب با اجرای این مرحله، حدود ۹۷۵ هزار نفر طلب خود را از مؤسسه میزان دریافت خواهند کرد و امیدواریم سایر مؤسساتی هم که با مشکل مواجه شده‌اند، با کمک بانک مرکزی بتوانند بدهی‌های خود را پرداخت کنند.

۱۹ دستگاه X-RAY کانتینری به زودی در گمرکات نصب می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه و در پاسخ به سؤال دیگر کریمی قدوسی درباره اقدامات صورت گرفته برای مقابله با قاچاق کالا، با بیان اینکه قاچاق کالا نقض آشکار قانون و اختلال جدی در سیاست‌های توسعه‌ای کشور است، اظهار داشت: گزارش‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا نشان می‌دهد که بخش عمده قاچاق خارج از مبادی رسمی و نظارت گمرک صورت می‌گیرد.

وی افزود: گمرک بر اساس قوانین، سازمان مرزبانی کشور نیست و صرفاً بر تجارت کالا از طریق مبادی رسمی نظارت می‌کند.

طیب‌نیا با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده در این زمینه عنوان کرد: پروژه استمرار گمرک الکترونیک و یکپارچه مهمترین پروژه‌ای است که به طور کامل اجرا شده و به همین دلیل از گمرک جمهوری اسلامی تشکر شده است.

وی با اشاره به ارتباط الکترونیک گمرک با ۲۲ سازمان ذیربط اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته، کشفیات قاچاق در سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته و مطابق گزارش ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، میزان قاچاق کالا ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان از نصب ۱۹ دستگاه X-RAYکانتینری در گمرکات در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا با این اقدامات، خواسته‌های رهبر معظم انقلاب را برای مبارزه با قاچاق به طور کامل دنبال کنیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید