Performancing Metrics

توجه به اقتصاد مقاومتی موجب توزیع عادلانه ثروت در کشور می شود | اتاق خبر
کد خبر: 391757
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1396 - 21:19
وزیرکشور:
وزیر کشور گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی علاوه بر کاهش انبوه مشکلات گذشته موجب توزیع عادلانه ثروت در کشور و ریشه کنی فقر در مناطق و استان های کمتر برخوردار می شود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی پنجشنبه در نشست هم اندیشی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خوزستان در شهرستان شادگان افزود: یکی از مولفه ای مهم حمایت و مشارکت مردم در اقتصاد ایجاد امینت پایدار است.

وی اظهار داشت: درجه حمایت و پشتیبانی مردم و مشارکت آنها در امنیت به میزان رضایتمندی مردم و میزان تمایل آنها به کارآمدی نظام و حکومت و دولت اهمیت دارد و یکی از موارد مهمی که کارآمدی دولت ها را مشخص می کند مباحث اقتصادی است.

رحمانی فضلی گفت: در اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی همان بس که مقام معظم رهبری چندین سال است که روی آن تاکیدات بسیاری دارند.

وی افزود:رهبری از سال ها قبل اقتصاد، توسعه، عدالت و پیشرفت را به عنوان سال های متمادی نامگذاری، و دو سال هم به صورت مشخص اقتصاد مقاومتی را شعار سال نامگذاری کردند.

رحمانی فضلی گفت: از نظر اعتقادی با توجه به این مهم که اعتقاد به حکومت دینی داریم باید بتوانیم مطالبات مردم را در چارچوب اعتقادات دینی فراهم کنیم که یکی از نیازهای مردم مسائل اقتصادی است.

وی درجه حمایت، پشتیبانی و مشارکت مردم در امنیت را به میزان رضایتمندی آنها و کارآمدی نظام، حکومت و دولت دانست و بیان داشت: اگر مردم احساس کنند نظام قادر به حل مشکلات بیکاری و اقتصادی آنان نیست نارضایتی، ناکارآمدی و در نهایت ایجاد فاصله بین آنان و نظام ایجاد می شود.

رحمانی فضلی به الگو ها و و مدل های اقتصادی کشور از ابتدای انقلاب اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب اقتصاد لیبرالی، ژاپنی، کره ای، و سوسیالیستی مورد آزمایش قرار گرفت که هر اقتصادی نیز طرفداران و منتقدان خود خاص خود را داشت هر چند هیچ یک هم موفق نبودند.

وزیر کشور اقتصاد مقاومتی را تنها نسخه شفابخش اقتصاد کشور دانست و گفت:هیچ کسی تاکنون در حوزه علمی به اصول 24 گانه اقتصاد مقاومتی ایراد نگرفته و هرجا نقدی بوده عاقلانه پاسخ داده شده است.

رحمانی فضلی افزود:برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید مشارکت مردم را در حوزه های مختلف محقق کنیم.

وی با اشاره به اینکه مردم باید موضوع اقتصاد مقاومتی را باور کنند افزود: برای این کار همه اقشار به خصوص رسانه ملی، ائمه جمعه، مطبوعات و دانشگاهیان باید نقش آفرینی کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه همه باید تلاش کنند تا اقتصاد مقاومتی از انزوا خارج شود گفت:هر چند از ابتدای انقلاب افرادی خواستار انجام همه امور به دست خارجی ها بودند ولی مقام معظم رهبری فرمودند اقتصاد مقاومتی باید درونزا و برونگرا باشد.

رحمانی فضلی گفت: در بحث برونگرایی باید از ظرفیت های دنیا به خصوص بازارهای صادراتی، تکنولوژی پیشرفته ، سرمایه های ارزان قیمت بهره گرفت.

وی گفت: عدالت محوری نیز جزو اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری است و اگر آن را کامل اجرا نکنیم اهداف اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود.

وزیر کشور اظهار داشت: متاسفانه برخی از استان های کشور از جمله سیستان و بلوچستان شرایط مناسبی از رشد اقتصادی ندارند و حتی با معضل بیکاری با رشد 22 درصد مواجه اند.

وی افزود: در اقتصاد مقاومتی همه مردم ایران باید از مواهب آن بهره مند شده واز آثار اجرایی آن برخوردار شوند و این وظیفه دولت است که به استان های کم برخوردار و یا استان هائی مثل خوزستان که به واسطه هشت سال دفاع مقدس دچار عقب مانگی های شده است کمک کند.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از فعالیت های دانش بیان اشاره کرد و بیان داشت: فعالیت های ما باید دانش بنیان باشد به طوریکه در لبه علم و تکنولوِژی حرکت کنیم و در غیر این صورت نمی توانیم در بسته بندی، بازاریابی، قیمت و کیفیت مناسب موفق عمل کنیم.

شادگان یکی از شهرستانهای استان خوزستان در جنوب غرب ایران و فاصله ۹۷ کیلومتری اهواز واقع شده است.
وزیر کشور عصر چهارشنبه برای شرکت در چند نشست وارد استان خوزستان شد و پنجشنبه شب به تهران بازخواهد گشت.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید