Performancing Metrics

کتاب «قلمرو سیاه» منتشر شد | اتاق خبر
کد خبر: 391802
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1396 - 23:12
کتاب قلمرو سیاه به قلم فرد کاپلان، نویسنده و روزنامه نگار به نام آمریکایی، در باب امنیت و حملات سایبری و همچنین زوایای پنهان آن منتشر شد.
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، یکی از مفاهیم و معضلات امروزی جهان سیاست نه تنها برای کشورهای پیشرفته بلکه برای تمامی کشورها به عرصه رقابت در امنیت سایبری و البته به مثابه آن جنگ سایبری است.

در این میان آنچه به طور منطقی و طبیعی از احتمال بیشتری برای رخداد برخوردار است، درگیری و دست به گریبان بودن بیشتر کشورهای صاحب تکنولوژی و فنون سایبری همچون آمریکا در ماجرای امنیت و حملات سایبری نسبت به دیگر کشورهاست.

چندی پیش به هنگام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مقام های آمریکایی بارها مدعی انجام حمله حملات سایبری از سوی روسیه به کمپین حزب دمکرات این کشور و به تبع آن، هیلاری کلینتون شدند.

جنگ سایبری واژه ای است که احتمالا نخستین بار در زمان ریاست جمهوری «رونالد ریگان» در آمریکا و به سال ۱۹۸۳ مطرح شد. وی پس از دیدن فیلمی به نام «جنگ بازی ها»، که در آن یک نوجوان با استفاده از کامپیوتر شخصی خود اقدام به هک نمودن سیستم های امنیتی پنتاگون می کند، به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و از مقام های امنیتی آمریکایی سوال می کند که آیا امکان وقوع چنین حمله ای در جهان واقعیت نیز وجود دارد؟ ریگان پس از شنیدن پاسخ «آری» از سوی امنیتی ها به سوال خود، پروژه امنیت سایبری آمریکا را به شکلی جدی کلید زده و کار بر روی آن را آغاز کرد.

از آن پس و ز زمان رخ دادن جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ گرفته تا شکل گیری درگیری در هائیتی، صربستان، سوریه، جمهوری های مستقل شده شوروی سابق، عراق و نهایتا ماجرای استاکس نت به عنوان کرم معروف رآکتور هسته ای بوشهر در ایران، حملات سایبری، امنیت سایبری و هکرهای دولتی از بزرگترین عوامل کلیدی در تمامی این درگیری ها و بسیاری دیگر به حساب می آیند که بخش امنیت سایبری پنتاگون سهم بسزایی در به راه انداختن آنها داشته است.

کتاب «قلمرو تاریک» که به قلم «فرد کاپلان» نویسنده و روزنامه نگار به نام آمریکایی که سالها ستون نویس بخش جنگها در مجله روابط بین الملل «اسلیت» بود گردآوری و تالیف شده، از زوایای گوناگون جنگ های سایبری، چگونگی مدیریت آنها در سازمان سیا، واحدهای محرمانه سایبری پنتاگون، جوخه های سرویس «جنگ اطلاعاتی»، مشکلات مربوط به امنیت ملی کاخ سفید در پی خصوص افشا شدن هویت افسران اطلاعاتی، دانشمندان و جاسوسان آمریکا که در حقیقت مورد آخر از جدید ترین و بزرگترین مشکلات این کشور در زمینه سایبری به حساب می آید، پرداخته است.

با اینکه از زمان انتشار این کتاب تاکنون تنها چند روز می گذرد، اما بسیاری از منتقدین و علاقمندان به حوزه کتاب و روابط بین الملل در آمریکا، نقد و ستایش های بسیاری در نشریات آمریکایی مختلف در باب این کتاب نگاشته اند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید