Performancing Metrics

سرمایه‌ها را وادار به خروج از مرزها نکنیم! | اتاق خبر
کد خبر: 391874
تاریخ انتشار: 27 فروردین 1396 - 09:23
/اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال/
یک مقام مسئول کارگری می‌گوید: زمانی قادر به جابه جایی پول در دنیا نبودیم ولی امروز از حالت رکود خارج شده‌ایم و رشد اندک اقتصادی و تحرک جزیی در بازار کار را احساس می‌کنیم.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، داوود امیری - رییس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار خراسان شمالی - اظهار کرد: هر جامعه‌ای که می‌خواهد تولید پایدار و بهره‌ور داشته باشد، قبل از هر چیز به آرامش و امنیت نیاز دارد زیرا پول از جایی که احساس امنیت نکند فرار می‌کند؛ بنابر این ایجاد ثبات و امنیت مهمترین مساله برای تولید و سرمایه‌گذاری است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی گروه‌ها و احزاب سیاسی برای رسیدن به قدرت دست به کارهایی می‌زنند که منافع کشور را مورد هجمه قرار می‌دهند و با این کار آرامش کشور را از بین برده و هزینه‌های سنگینی به مملکت وارد می‌آورند.

امیری با بیان اینکه نباید سرمایه‌گذار را سرمایه‌گریز کنیم، ادامه داد: وقتی فضای کشور را با برخی شعارها و حرفها برای سرمایه‌گذار داخلی ناامن جلوه می‌دهیم نمی‌توانیم از سرمایه‌گذار خارجی و حتی داخلی بخواهیم که سرمایه‌گذاری کند و طبعا سرمایه خود را به خارج مرزها هدایت می کند.

رییس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار خراسان شمالی با اشاره به رشد منفی اقتصاد کشور تا قبل از اجرای برجام گفت: متاسفانه تحریم‌ها علیه ایران در سال ۱۳۹۰ آغاز شد و در سال ۱۳۹۲ به اوج خود رسید اما پس از برجام بخشی از تحریم‌ها برداشته و اوضاع اقتصادی کشور بهتر شد.

وی ادامه داد: زمانی کشتی‌های ایران نمی‌توانستند در هیچ بندری پهلو بگیرند و در عرصه بین المللی قادر به جابه جایی پول نبودیم، حتی برای خرید دارو مشکل داشتیم اما امروز در جایی قرار داریم که از حالت رکود خارج شده‌ایم و امیدواریم با ثبات نرخ ارز، کاهش تورم،امنیت سرمایه‌گذاری و ایستایی که در اقتصاد به وجود آمده افق روشنی پیش رو داشته باشیم.

امیری افزود: در حال حاضر تحرک جزئی در اشتغال و بازار کار به وجود آمده و همین قدر که آمار بیمه شدگان ثابت مانده و کاهش پیدا نکرده تحرک ایجاد شده است.طبعا با درآمد اندک دولت و فروش نفتی که تازه به حالت اولیه خود برگشته، اندک رشدی به دست آمده و می‌توان گفت کارنامه دولت قابل قبول بوده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید