Performancing Metrics

گشایش دهمین اجلاس وزرای تعاون آسیا - اقیانوسیه با حضور معاون وزیر تعاون ایران در ویتنام | اتاق خبر
کد خبر: 391982
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1396 - 08:21
دهمین اجلاس وزرای تعاون آسیا و اقیانوسیه صبح سه شنبه با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل بانک توسعه تعاون از جمهوری اسلامی ایران در هانوی پایتخت ویتنام گشایش یافت.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا ، 'دانگ دانگ تی نوکتین' معاون رئیس جمهوری ویتنام آغازگر این اجلاس منطقه ای چهار روزه بود که 'سیدحمید کلانتری' معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و 'حجت الله مهدیان' مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون به نمایندگی از کشورمان در آن حضور دارند.

موضوع این اجلاس که تا روز جمعه ادامه دارد، 'چشم انداز به سوی 2030: افزایش همکاری های بیشتر بین دولت و سهامداران تعاونی های در تحقق اهداف توسعه پایدار' است.

در این کنفرانس تحت عنوان این موضوع بر همکاری متقابل تعاونی های کشورهای حوزه آسیا و اقیانوس آرام که از آن به عنوان امر جدایی ناپذیر عصر حاضر برای تحکیم همکاری ها یاد شده، تاکید می شود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان نماینده ایران با موضوع 'مشارکت بخش دولتی و خصوصی دولت و تعاونی‌ ها به عنوان فعالان نوآوری رویکردهای نو' عصر چهارشنبه در این کنفرانس سخنرانی می کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل بانک توسعه تعاون عصر دوشنبه برای شرکت در این اجلاس وارد هانوی پایتخت ویتنام شدند و ضمن شرکت در این اجلاس، ملاقات هایی هم خواهند داشت.

تعاون می تواند باعث کمتر شدن و از بین رفتن نابرابری در حال تعمیق در منطقه باشد و جایگزین نظام سرمایه داری شود.
در این کنفرانس روش های کمک تعاونی ها در دستیابی به اهداف توسعه پایدار شناسایی و راه های تقویت همکاری بین دولت ها و فعالان اصلی تعاونی ها و ترسیم نقشه راه برای تحقق ظرفیت های تعاونی ها در مسیر توسعه پایدار بررسی می شود.

در این نشست چهار روزه که در هتل 'ملیا' شهر 'هانوی' برگزاری می شود، همچنین وزرای تعاون، نمایندگانی از دولت های منطقه، اعضای سازمان های اتحادیه بین المللی تعاونی های آسیا و اقیانوسیه و همچنین سازمان های توسعه بین المللی حضور دارند.

این کنفرانس در هفت نشست برگزار می‌ شود و در نشست ها موضوعات 'نقشه راه به سوی اجرای 2030 و اهداف توسعه پایدار ( SDGS )'، 'نقش تعاونی ‌ها به عنوان تولیدکنندگان و مصرف ‌کنندگان در تضمین حق حاکمیت و سلطه غذایی'، 'رویکردهایی درحوزه سلامت، آموزش و پرورش و اقتصاد سبز و مراقبت از سالمندان با محوریت زنان و جوانان'، 'مشارکت بخش دولتی و خصوصی و نقش تعاونی‌ها در گذار از اقتصاد غیررسمی به رسمی' و 'ایجاد فضای مناسب برای قانونگذاری، سیاست‌ها و مقررات تعاونی' مطرح می شود.

ایران، استرالیا، چین، هند، اندونزی، ژاپن، مالزی، نیوزیلند، پاکستان، فیلیپین، عربستان سعودی، کره جنوبی، سنگاپور، تایلند، امارات متحده عربی و ویتنام از جمله 30 عضو این اتحادیه هستند.

افزایش مشارکت بین اعضا و دولت ها به سطح جدیدتر، بهره گیری از تعاون به عنوان مولفه دستیابی به توسعه، ساخت پیام تعاون و تضمین هویت تعاون، کسب اطمینان از چهارچوب های قانونی حمایتی برای رشد تعاون و امنیت بخشیدن به سرمایه های تعاونی ها و تضمین کنترل اعضا از جمله اهداف استراتژیک این اتحادیه عنوان شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید