Performancing Metrics

هیچ زیانی از بابت خرید هواپیماهای جدید به کشور وارد نشده است | اتاق خبر
کد خبر: 392015
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1396 - 19:19
وزیر راه در کمیسیون عمران مطرح کرد
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: سخنان وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل هما و رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعضای کمیسیون عمران را به این اطمینان رساند که در بحث خرید هواپیماهای جدید خارجی و تامین منابع آن هیچ ضرری به کشور وارد نشده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، صدیف بدری گفت: در جلسه بعدازظهر امروز کمیسیون عمران وضعیت ناوگان هوایی کشور، نحوه خرید هواپیماهای جدید، منابع مالی آنها و شبهات و چالشهای مطرح شده در جامعه در این خصوص مطرح و توضیحات وزیر راه و شهرسازی و معاونان ایشان را شنیدیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس ادامه داد: براساس توضیحات بیان شده روال قانونی خرید در قراردادهای خرید طی شده و نوع قراردادها اجاره به شرط تملیک است که 85 درصد منابع ارزی خرید از طریق فایناس شرکتهای سرمایه‌گذار و خود شرکتهای هواپیمایی تامین اعتبار می‌شود و 15 درصد مبلغ نقدی نیز از محل صندوق توسعه ملی و فروش اوراق سکوک تامین اعتبار می‌شود.

طبق گفته مسئولان تغییر دولت آمریکا مانع زیر سوال رفتن قرارداد خرید هواپیما از ایرباس و بویینگ نبوده و این دو قرارداد طبق توافقات قبلی در جریان است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس متذکر شد: در عین حالی که نباید از توسعه ناوگان ریلی و جادهای برون و درون شهری غفلت کرد باید از فرصت برجام برای توسعه صنعت هوایی کشور استفاده کنیم چرا که در این بخش با چالش‌های مختلفی روبرو هستیم.

بدری تاکید کرد: وقتی قرار است فرودگاه امام خمیی(ره) به هاب منطقهای تبدیل شود نمی‌توان با ناوگان هوایی فرسوده این هدف را تحقق بخشید. اگر نخواهیم ناوگان هوایی کشورمان را به روز کنیم میلیون‌ها دلار سرمایه‌های هموطنان‌مان به جیب ایرلاین‌های خارجی سرازیر می‌شود بنابراین نباید گفت ناوگان هوایی کشور اولویت ندارد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید