Performancing Metrics

امضای چهار تفاهم‌نامه مرزی از سوی وزارت ارتباطات | اتاق خبر
کد خبر: 392021
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1396 - 21:55
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: یکی از مهمترین اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی این مدت علاوه بر افزایش کمی و کیفی خدمات ICT در شهرها و روستاها، امضای چهار تفاهم‌نامه مرزی بوده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی‌اصغر عمیدیان در چهارمین همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تشریح اقدامات این وزارتخانه در دولت یازدهم، اظهار کرد: بیش از ۳۰ هزار سایت ۳G و۴G در سطح کشور نصب و راه‌اندازی شد و تعداد شهرهای تحت پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه به ترتیب به ۹۰۰ و ۷۴۲ شهر افزایش یافت. همچنین طرح‌ رومینگ ملی در بیش از ۳۵ هزار روستا و ۱۰ هزار کیلومتر جاده‌ای به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به طرح یکسان‌سازی کدهای تلفن ثابت در سطح استان‌ها، گفت: پیش از انجام این طرح مشکل زیادی برای تغییر کد وجود داشت اما با اجرای آن این مشکلات به پایان رسید. همچنین تعرفه دسترسی ثابت و سیار کاربران در شبکه اینترنت به میزان میانگین بیش از ۲۰ درصد رسید.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به افزایش وصول درآمدهای دولت، اظهار کرد: وصول درآمدهای دولت به بیش از ۵۶ هزار میلیارد ریال رسید که این رقم بیش از ۱۰۰ درصد پیش‌بینی شده در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۲ بوده است. وصول درآمدهای دولت در سال ۱۳۹۲ در این حوزه ۲۸ هزار میلیارد ریال بوده است.

عمیدیان در همین رابطه افزود: یکی‌ دیگر از اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهاد و ثبت ۱۸۵ سند در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی بوده است. همچنین چهار تفاهم‌نامه مرزی با کشورهای حاشیه خلیج فارس، آذربایجان، روسیه و عراق انجام شد.

وی با اشاره به افزایش درصد ضریب نفوذ تلفن همراه، اظهار کرد: این درصد در شهریور ماه سال ۱۳۹۲، ۷۸.۹ بوده است و در اسفند ماه سال ۱۳۹۵ به ۱۰۱.۱ درصد افزایش یافت. تعداد روستاهای دارای دسترسی اینترنت پر سرعت از شهریور ماه سال ۱۳۹۲ تا اسفند ماه سال ۱۳۹۵، به ۲۷ هزار و ۳۹۷ روستا افزایش یافته است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید