Performancing Metrics

بخش تعاون ظرفیت بالایی برای رونق تولید و اشتغال دارد | اتاق خبر
کد خبر: 392041
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1396 - 11:26
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون
عباس نجفی عضو هیئت ‌مدیره بانک توسعه تعاون تاکید کرد: هم‌افزایی و تعامل و همکاری مضاعف بین نهادها و سازمان‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند در تسهیل فرایند تولید و اشتغال مؤثر باشد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، عباس نجفی عضو هیئت ‌مدیره بانک توسعه تعاون، معتقد است که بخش تعاون ظرفیت بالایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال دارد به همین دلیل توجه بیشتر به جایگاه تعاونی‌ها و نقش آنها در اشتغال‌زایی امری ضروری به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها نقش سازنده‌ای در تولید و توسعه اشتغال دارند، به پایگاه خبری اتاق ایران گفت: این بخش به‌عنوان یک رکن فرابخشی اقتصاد و با دیدگاه انسان‌محور به فعالیت‌های اقتصادی، نزدیک‌ترین الگوی اقتصادی برای استقرار عدالت اجتماعی و تحقق شعار سال به‌شمار می‌رود.

نجفی افزود: بخش تعاون دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی است و می‌تواند در تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نام‌گذاری شده نقش به‌سزایی داشته باشد.

عضو هیئت مدیره بانک توسعه تعاون تصریح کرد: بر اساس الگوی اقتصاد مقاومتی، بخش تعاون نه تنها در مردمی کردن و مشارکت شهروندان در اقتصاد نقش مهمی دارد بلکه در ایجاد اشتغال پایدار بسیار موثر است.

وی ادامه داد: هم‌افزایی و تعامل و همکاری مضاعف بین نهادها و سازمان‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند در تسهیل فرایند تولید و اشتغال مؤثر باشد.

نجفی اظهار داشت: بانک توسعه تعاون با هدف تحقق منویات رهبر معظم انقلاب تمام ظرفیت خود را برای تحقق تولید و اشتغال از طریق حمایت از اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی به‌کار خواهد گرفت.

وی تعاون را نزدیکترین رکن اقتصاد به استقرار عدالت اجتماعی برشمرد و گفت: اصول تعاون و قوانین حاکم براین بخش از اقتصاد علاوه بر قرابت با اعتقادات دینی اسلامی به لحاظ ساختاری می‌تواند همگرایی را در جوامع انسانی تقویت کرده و عدالت اجتماعی را جایگزین فاصله طبقاتی کند.

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید