Performancing Metrics

مرکز خدمات فنی و مهندسی ایران در کشور کنیا راه‌اندازی شود | اتاق خبر
کد خبر: 392074
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1396 - 20:20
رایزن بازرگانی سفارت ایران در کنیا:
رایزن بازرگانی سفارت ایران در کنیا گفت: راه اندازی مرکز خدمات مهندسی ایران در کنیا اقدام مناسبی برای افزایش تعاملات دو کشور است و استان صنعتی مرکزی در این زمینه ظرفیت های فراوانی دارد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، مرتضی دیلان پیش از ظهر چهارشنبه در همایش معرفی فرصت های اقتصادی کشور کنیا و استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: هدف از بازدید و سفر به استان های جمهوری اسلامی ایران، آشنا شدن از نزدیک با توانمندی ها و ظرفیت های موجود ایران و برخورداری کشور کنیا از این ظرفیت ها برای توسعه و گسترش آن است.

رایزن بازرگانی سفارت ایران در کنیا افزود: ایجاد مرکز تجاری اقتصادی ایرانیان در شرق آفریقا یک ضرورت بود که این مهم را به انجام رساندیم.

وی ادامه داد: استان مرکزی با برخورداری از صنایع مادر، پتروشیمی و نیروگاهی، عایق های رطوبتی و بسیاری دیگر از صنایع کم نظیر موجود در این منطقه اقتصادی صنعتی، می تواند نقش موثری در تولیدات صادراتی کشور و سرمایه گذاری در دیگر کشورها ایفا کند.

رایزن بازرگانی سفارت ایران در کنیا خاطرنشان کرد: این استان در حوزه خدمات مهندسی، برای ارایه خدمات فنی لازم است که در کنیا حضور داشته باشد و شرکت به ثبت برساند و مالکیت صددرصد در آنجا داشته باشد و در این زمینه استقلال پیدا کند.

دیلان تصریح کرد: اقدام مذکور در رابطه با راه اندازی مرکز خدمات مهندسی و فنی استان مرکزی در کشور کنیا، اقدام مهمی است که می تواند روابط هر دو کشور را در رابطه با مبادلات تجاری، سرمایه گذاری و... تسهیل کند.

وی یادآور شد: در کنیای ۴۶میلیونی در طول سال نمایشگاه های متعدد صنعتی، معدنی، گل وگیاه و … برپا می شود که صاحبان صنایع و صنعتگران استان مرکزی به راحتی می توانند در این نمایشگاه ها شرکت کنند و استان مرکزی و کشور کنیا با این مشارکت و تعامل می توانند به بازارهای هدف راه پیدا کنند.

رایزن بازرگانی سفارت ایران در کنیا در پایان افزود: چنانچه استان مرکزی آمادگی برای همکاری داشته باشد امکان برنامه ریری در این ارتباط وجود دارد تا در نهایت این استان و کشور کنیا از داشته ها و پتانسیل های یکدیگر بهره مند شوند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید