Performancing Metrics

سالانه 2 هزار میلیارد تومان در هزینه دارویی بیمه صرفه جویی می شود | اتاق خبر
کد خبر: 392100
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1396 - 15:36
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در صورت حذف دفترچه درمانی و کنترل نظام دارویی کشور، سالانه 2 هزار میلیارد تومان در هزینه دارویی بیمه صرفه جویی می شود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، ابوالحسن فیروزآبادی روز پنجشنبه در همایش 'تامین اجتماعی برنامه محور پشتوانه اقتصاد مقاومتی' با بیان اینکه امنیت خاطر اجتماعی از ارکان امنیت ملی است، افزود: سازمان تامین اجتماعی تامین کننده امنیت اجتماعی جامعه است.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی با عملکرد 65 هزار میلیارد تومانی، از سازمان های مهم کشور به شمار می رود که در صورت احتساب فعالیت های بخش اقتصادی، عملکرد آن از 100 هزار میلیارد تومان نیز فراتر می رود.

وی به نقش این سازمان در بخش های مختلف اقتصادی کشور اشاره کرد و بیان داشت: در اوایل دولت یازدهم که نابسامانی در بازار سرمایه شکل گرفت از توان این سازمان برای تنظیم بازار سرمایه استفاده شد.

وی اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی در تنظیم بازار کار کشور نیز نقش دارد که در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باید به آن توجه بیشتری شود.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که بسیاری از مشکلات سازمان حل شده است، گفت: در اواخر دولت دهم سازمان تامین اجتماعی بین اختلاف سه قوه کشور قرار گرفته بود که خوشبختانه اکنون از آن شرایط خارج شده است.

**در دوره ای 8 ساله ، 8 مدیرعامل در سازمان تامین اجتماعی تغییر کردند
مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش، بر لزوم وجود اطلاعات مناسب در مجموعه های مدیریتی تاکید کرد و گفت: وقتی ساختارها و سازمان ها را سیاسی کنیم، افرادی وارد سازمان می شوند که از تجربه و تخصص کافی برخوردار نیستند.

وی افزود: در سازمان تامین اجتماعی در یک دوره زمانی هشت ساله، هشت مدیرعامل تغییر کردند که نشان دهنده بی ثباتی بوده است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به کارامدی مدیریتی در سازمان ها، گفت: اکنون تحت عنوان «فوق العاده مدیریتی» به مدیران تعلق می گیرد، این در حالی است که مدیر یاد شده امکان دارد با اقدامات خود، سازمان را تخریب کند.

پزشکیان در بخش دیگری از سخنان خود به وقوع سیل در استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: در جلسه ای که در این باره برگزار شد، همه مدیران اعلام کردند که کار خود را به خوبی انجام داده اند، اما مساله این است که اگر این سازمان ها خوب کار کرده اند چرا 44 کشته و خسارات سنگین بر جای مانده است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آنها باید کاری می کردند که این تلفات و خسارات ایجاد نمی شد.

همایش 'تامین اجتماعی برنامه محور پشتوانه اقتصاد مقاومتی' با حضور مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی با هدف ارزیابی عملکرد سال 95 و ارایه برنامه های سال 96 این سازمان برگزار شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید