Performancing Metrics

استارت ایجاد یک نیروگاه جدید در استان هرمزگان | اتاق خبر
کد خبر: 392127
تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1396 - 08:51
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی از مشارکت روس‌ها برای ساخت نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی در استان هرمزگان خبر داد و گفت: مراحل تامین مالی و گشایش ال سی این نیروگاه تا یک ماه دیگر به نتیجه می‌رسد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محسن طرز طلب با بیان اینکه طبق برآوردهای صورت گرفته هزینه این نیروگاه یک میلیارد و ۵۱۶ میلیون یورو تخمین زده شده است، اظهار کرد: کار اجرایی این نیروگاه در دولت یازدهم کلید خواهد خورد، اما در دولت آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه  این پروژه ملی در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در چهار واحد بخار هر واحد ۳۵۰ مگاوات در مدت‌زمان ۵۵ ماه اجرا می‌شود عنوان کرد: این پروژه دارای دو توربین گازی و یک توربین بخار است و این نیروگاه نخستین نیروگاه از نسل نو توربین‌های کلاس F و مدرن دنیا با راندمان ۵۸ درصد است که در ایران توسط بخش خصوصی شرکت مپنا اجراء می‌شود و تکنولوژی و تجهیزات ساخت آن از شرکت زیمنس کشور آلمان خریداری‌شده و به‌تدریج وارد می‌شود.

گامی برای دوری از خاموشی

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای گذر از بحران خاموشی در تابستان تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفه قرار است ۱۴۰۰ مگاوات تا تیر ماه سال جاری وارد مدار شود که این مساله تاثیر زیادی در گذر از خاموشی خواهد داشت.

طرز طلب با ابراز امیدواری از وارد مدار شدن واحدهای در نظر گرفته شده، اظهار کرد: اگر شرایط مطابق برنامه پیش برود امسال نیز مانند سال‌های قبل دچار هیچ بحرانی در برق نخواهیم شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید