Performancing Metrics

انتقاد بدون پشتوانه از دولت سیاه نمایی است/تزریق 29هزار میلیارد تومان به بانک‌ها | اتاق خبر
کد خبر: 392184
تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1396 - 10:39
سخنگوی دولت در بابلسر اعلام کرد:
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور انتقاد بدون پشتوانه از دولت را سیاه نمایی توصیف کرد و گفت: 29 هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه از سوی دولت به بانک ها تزریق شده است.

نشست خبری نوبخت

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت در گردهمایی مدیران شعب بانک کشاورزی در مرکز آموزش بانک کشاورزی بابلسر اظهار کرد: بانک کشاورزی سهم بسیاری در اقتصادی کشور دارد.

وی گفت: پس از قبول مسئولیت دولت تدبیر و امید شرایط ویژه در کشور وجود داشت که تیم اقتصادی برای خروج از دوره رکود که با رشد اقتصادی منفی 6.8 روبه رو بود و با عمق پایینی از رکود مواجه بودیم؛ کشور با لرز اقتصادی به جهت کاهش تولید و با تب بالای 40 درصد تورم مواجه بود که تیم اقتصادی باید این مشکلات را حل می کرد.

وی تصریح کرد: دو عامل تشدید کننده  مشکلات دولت یازدهم در آغاز به کار بود؛ تحریم اقتصادی از سوی آمریکا با صدور 5 قطعنامه شورای امنیت علیه ایران صورت گرفته بود. آمریکا با ابزارهای مجازات کننده و صادرات بین 60 تا 70 میلیارد دلاری ایران را تحریم کرده بود. روزهای سختی به دولت گذشت که همه این ها نتیجه گزارش خلاف واقع از سوی شورای امنیت سازمان ملل بود و تیم اقتصادی دولت تدبیر باید از این مشکلات عبور می کرد.

وی با بیان اینکه منتقدان حق انتقاد دارند، تاکید کرد: در حال حاضر افراد مختلفی وارد میدان انتخابات شدند که همه آنها از فرزندان ملت هستند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور  گفت: مشکل اصلی ایران در ایام تحریم در صادرات نفت بود که باید با تدبیر این مشکل حل می شد. در حالی که صنعت هواپیمایی، اتومبیل و بیمه ایران تحریم بود که لازم بود به ظرفیت‌های داخلی توجه می کردیم.

نوبخت افزود: کشاورزی از صنایعی است که هیچ نیازی به نگاه خارجی ندارد و دولت توجه خود را به این سمت متمرکز کرده است. خرید تضمینی گندم یکی از سیاست هایی بود که در سال 92 برای حمایت از کشاورزان و برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شد. در حالی که قیمت گندم 420 تومان بود با تمرکز دولت به بخش کشاورزی قیمت این محصول به بیش از 1000 تومان رسید. با توجه به حمایت دولت از گندمکاران این کشاورزان انگیزه خوبی برای کاشت گندم پیدا کردند.

وی گفت: سال گذشته دولت باید به ارزش  14 هزار و 700 میلیارد تومان گندم خریداری می کرد که بانک کشاورزی با حضور فعالانه خود توانست دولت را حمایت کند و این امر به خوبی انجام شد. افزایش تولید از اقدامات دولت و در حال پیگیری است  و بانک کشاورزی برای تحقق این امر حمایت های خوبی را به دولت و کشاورزان ارائه کرده است.

معاون رییس جمهور و سخنگوی دولت بیان کرد: در حالی که برخی از کشورها با رشد تورم 3 رقمی روبه رو هستند و صندوق بین المللی پول، کشور ایران را یکی از باثبات ترین کشورها دانسته است اما برخی افراد با انتقادهای بدون پشتوانه در حال  سیاه نمایی هستند.

وی گفت: بانک ها با دو مشکل بانکی در کشور رو به رو هستند که البته دولت با پرداخت تسهیلاتی به ارزش 23 هزار میلیارد تومان به بنگاه های اقتصادی توانست از این مشکل عبور کند. تسهیلات داده شده به بانک ها برگشت داده نشده و همچنین کم بودن سرمایه از مشکلات بانک های ایرانی است اما 13 هزار و 250 میلیارد تومان از بدهی دولت به بانک ها پرداخت شده و بانک کشاورزی در راس این بانک‌ها بوده است. 29 هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه از سوی دولت به بانک ها تزریق شده است که در این خصوص هم بانک کشاورزی در راس همه بانک ها بود.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید