Performancing Metrics

اعطای تسهیلات به شرط تأمین ۶۰ درصد کالاها از تجهیزات داخلی است | اتاق خبر
کد خبر: 392252
تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1396 - 16:53
مدیرعامل صندوق توسعه ملی:
مدیرعامل صندوق توسعه ملی گفت: برای صادرکننده واقعی که بیش از ۶۰ درصد از کالاهای پروژه خود را از کالاهای داخلی تأمین کند، هیچ محدودیتی برای تأمین اعتبار وجود ندارد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، احمد دوست حسینی صبح امروز (یکشنبه) در همایش تقدیر از صادرکنندگان تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی صنعت آب و برق با اشاره به جایگاه این صندوق، اظهار داشت: صندوق توسعه ملی یک صندوق «توسعه» است و نه یک صندوق "یارانه‌ای" و هدف از تأسیس آن تخصیص بخشی از درآمدهای نفتی به حوزه‌هایی است که بتواند متضمن منافع نسل آینده در کشور باشد.

وی افزود: بر اساس ضوابط و مقررات صندوق تنها ۲۰ درصد از سرمایه‌های صندوق می‌تواند به بخش‌های عمومی و غیر دولتی تخصیص یابد، بنابراین نمی‌توان به درخواست‌هایی خارج از این قاعده پاسخگو بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، صندق توسعه ملی حدود ۲۳۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از صادرکنندگان داخلی در بانک‌ها سپرده گذاری کرده و صندوق با درخواست‌هایی که در این زمینه بوده و در چارچوب‌های قانونی بگنجند، بلافاصله تسهیلات اعطا می‌کند.

دوست حسینی تأکید کرد: برای صادرکننده واقعی که بیش از ۶۰ درصد از کالاهای پروژه خود را از کالاهای داخلی تأمین کند، هیچ محدودیتی برای تأمین اعتبار وجود ندارد اما به هیچ عنوان به درخواست‌های شرکت‌هایی که خارج از این چارچوب عمل کنند، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی خاطرنشان کرد: تنها محدودیت زمانی که در این حوزه در حال حاضر وجود دارد یک بازه زمانی دو ساله برای بازپرداخت تسهیلات است که امیدواریم بتوانیم این بازه را تا هفت سال نیز افزایش دهیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید