Performancing Metrics

ترکیه زیر ذره‌بین هیئت حقوق بشری اروپایی | اتاق خبر
کد خبر: 392366
تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1396 - 20:04
نمایندگانی از یک هیئت حقوق بشری سرشناس اروپایی امروز (سه‌شنبه) ترکیه را در لیست نظارت قرار داد. این گروه به نگرانی‌ها درباره آنچه سرکوب مخالفان و نقض حقوق بشر در دوران اردوغان خواند، اشاره کرده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رای‌گیری درباره آغاز رسمی روند حقوقی علیه ترکیه با ۱۱۳ رای موافق مقابل ۴۵ رای مخالف در شورای مجمع پارلمانی اروپا انجام شد. علاوه بر اتحادیه اروپا، شورای اروپا یکی از هیئت‌های حقوق بشری است که ترکیه هم در آن عضویت دارد.

این تصمیم می‌تواند اثر معکوس در مذاکرات جداگانه درباره عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا داشته باشد. آنها طی یک دهه گذشته پیشرفت اندکی داشتند و پس از یک سرکوب امنیتی به دست رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه از کودتای ناکام ژوئیه گذشته، اوضاع پیچیده‌تر هم شده است.

روابط میان اتحادیه اروپا و آنکارا بیش از پیش با برگزاری رفراندوم ۱۶ آوریل ترکیه تیره‌تر شد. این رفراندوم قانون اساسی، اختیارات بیشتری را در اختیار اردوغان قرار می‌دهد. اردوغان حین کمپین‌ها، کشورهای اروپایی از جمله آلمان و هلند را به رفتاری شبیه نازی‌ها متهم کرده بود.

قانونگذاران اتحادیه اروپا روز چهارشنبه هر کدام جداگانه، روابط با ترکیه را به بحث می‌گذارند. وزرای خارجه این نهاد روز جمعه این شرایط را بررسی خواهند کرد و رهبران اتحادیه اروپا هم احتمالا حین دیدار روز شنبه درباره بریگزیت تبادل نظر خواهند کرد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید