Performancing Metrics

صعود بورس‌های آسیایی با وجود ابهام نسبت به سیاست مالیاتی آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 392429
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1396 - 14:44
بورس‌های آسیایی در معاملات روز پنج‌شنبه پس از این‌که رونمایی برنامه کاهش مالیات دولت آمریکا چندان به مذاق سرمایه‌گذاران خوش نیامد، از بالاترین رکورد دو سال اخیر عقب‌نشینی کردند.

بورس‌های آسیایی در معاملات روز پنج‌شنبه پس از این‌که رونمایی برنامه کاهش مالیات دولت آمریکا چندان به مذاق سرمایه‌گذاران خوش نیامد، از بالاترین رکورد دو سال اخیر عقب‌نشینی کردند. با این همه دورنمای رشد جهانی و فروکش‌ کردن نگرانی‌ها نسبت به ریسک‌های سیاسی در اروپا از بازارها حمایت کرده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه به جز ژاپن پس از این که اوایل معاملات ۰.۴ درصد کاهش یافت، تقریبا ثابت ماند. این شاخص روز چهارشنبه به بالاترین رکود از ژوئن سال ۲۰۱۵ به این طرف صعود کرده بود.

شاخص نیک‌کی ۲۲۵ ژاپن ۰.۲ درصد اُفت کرد. شاخص کسپی کره جنوبی ۰.۱ درصد رشد کرد در حالیکه هانگ سنگ در هنگ کنگ ۰.۴ درصد و شاخص شانگهای کامپوزیت ۰.۲ درصد صعود کردند. شاخص اس اند پی/ای اس ایکس ۲۰۰ استرالیا هم ۰.۲ درصد صعود کرد.

دورنمای بازارهای آسیا مطلوب به نظر می‌رسد و رکوردشکنی اخیر شاخص ام اس سی آی نشان می‌دهد فضا برای رشد بیشتر وجود دارد. 

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، روز چهارشنبه برنامه کاهش نرخ‌های مالیات از ۳۵ درصد کنونی به ۱۵ درصد برای شرکت‌های دولتی و برای شرکت‌های کوچک به ۳۹.۶ درصد و همچنین مشوق‌هایی را برای تشویق شرکت‌های آمریکایی به بازگرداندن سود خارجی به کشور پیشنهاد کرد.

اما در این برنامه یک صفحه‌ای که از سوی دولت آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین کاهش مالیاتی تاریخ توصیف شده است، هیچ جزییاتی درباره نحوه اجرای این سیاست بدون افزایش کسری بودجه مورد اشاره قرار نگرفته است.

به گفته توموآکی شیشیدو، استراتژیست ارشد در شرکت نامورا سکوریتیز، همان‌طور که انتظار می‌رفت در واقع هیچ اطلاعات جدیدی وجود نداشت و رییس جمهور آمریکا تنها شعارهای انتخاباتی خود را تکرار کرد.

در وال استریت، شاخص "اس اند پی ۵۰۰" روز چهارشنبه موفق نشد رشد اولیه که تحت تاثیر نگاه خوش‌بینانه به درآمدهای شرکت‌ها داشت را حفظ کند و با ۰.۰۵ درصد کاهش بسته شد.

طبق گزارش تامسون رویترز، برآورد می‌شود در مجموع سود شرکت‌های "اس اند پی ۵۰۰"، به میزان ۱۱.۸ درصد در سه ماهه نخست سال میلادی جاری رشد کرده که بزرگ‌ترین رشد از سال ۲۰۱۱ بوده است.

بازارهای سهام جهان از نتایج دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه آرامش خاطر پیدا کرده و همچنین از نشانه‌های رشد قوی اقتصاد جهانی در ماه‌های اخیر مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

به گفته الکس ولف، اقتصاددان ارشد در شرکت استاندارد لایف اینوستمنت در هنگ‌کنگ، اوج گیری تجارت جهانی به بازارهای سهام آسیا کمک کرده اما اقتصاد آمریکا همچنان موضوع قابل توجهی در آینده خواهد ماند، زیرا همچنان ابهاماتی نسبت به سیاست‌های مالی و تجاری این کشور وجود دارد.

وی در ادامه افزود: تقاضای چین کند خواهد شد و تقاضای اروپایی بهبود پیدا می‌کند و در حالی که رشد اقتصاد آمریکا کاملا قوی مانده اما همچنان مشخص نخواهد بود آیا این روند ادامه خواهد یافت یا خیر.

رشد اقتصادی چین در سه ماهه ژانویه تا مارس با سریع‌ترین روند از اواسط سال ۲۰۱۵ تسریع شد، در حالی که کره جنوبی از رشد قوی‌تر از حد انتظار در سه ماهه نخست به دلیل بهبود تقاضای جهانی خبر داد. در مقابل به نظر می‌رسد رشد اقتصاد آمریکا آهسته شده است و اقتصاددانان انتظار دارند آمار تولید ناخالص این کشور که روز جمعه منتشر می‌شود، نشان دهد اقتصاد آمریکا در سه ماهه نخست امسال، ۱.۲ درصد در مقایسه با نرخ ۲.۱ درصد در سه ماهه قبل توسعه یافته است.

با این همه سرمایه‌گذاران همچنان خوش‌بین مانده‌اند و این خوش‌بینی تنها به دلیل احیا مستمر بازار اشتغال در چند سال گذشته که نرخ بیکاری را به پایین‌ترین حد در یک دهه اخیر رسانده، نبوده است. تحلیگران انتظار دارند آمار اقتصادی آینده آمریکا شامل فروش خودرو و نظرسنجی از فعالیت بخش تولید رشد بهتر از حد مطلوب را نشان دهد.

همچنین تهدید تعطیلی دولت آمریکا هم پس از اینکه ترامپ از درخواستش از کنگره برای لحاظ کردن هزینه ساخت دیوار در مرز مکزیک در لایحه بودجه عقب نشینی کرد، کمرنگ شد. بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا از رکورد ۲.۳۵۰ درصد در روز چهارشنبه به ۲.۳۱۴ درصد کاهش یافت.

در بازارهای ارزی، یورو همچنان از پیروزی امانوئل مکرون، نامزد میانه گرا در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه مورد حمایت قرار گرفت. یورو از رکورد پایین ۱.۰۸۵۶ دلار در روز چهارشنبه بهبود یافت و ۱.۰۹۰۳ دلار معامله شد.

نشست سیاست پولی بانک مرکزی اروپا روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود و سرمایه‌گذاران به احتمال عقب‌نشینی این بانک از تدابیر محرک پولی در ماه‌های آینده متمرکز شده اند. بر اساس گزارش رویترز به گفته منابع آگاه، اگرچه انتظار نمی‌رود در این نشست تغییری صورت گیرد اما سیاست‌گذاران زمینه را برای ارسال سیگنال کوچکی در ژوئن برای کاهش تدابیر محرک مالی می‌بیند.

دلار از ۱۱۱.۷۸ ین به ۱۱۱.۲۳ ین کاهش یافت. دلار کانادا و پزوی مکزیک نیز پس از این‌که دونالد ترامپ اعلام کرد موافقت کرده که به توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی پایان ندهد، بخشی از ضرر اخیرشان را جبران کردند. دلار کانادا ۰.۵ درصد و پزوی مکزیک یک درصد در برابر دلار افزایش یافت.

در بازارهای کالا، قیمت‌های نفت به دلیل نگرانی‌ها نسبت به عرضه فزاینده در بازار جهانی کاهش یافت، اما معامله‌گران می‌گویند به نظر می‌رسد قیمت‌ها در سطح کنونی حمایت یافته‌اند. نفت برنت که قیمت پایه بازار بین‌المللی است ۵۱.۶۰ دلار در هر بشکه معامله شد که ۲۲ سنت یا ۰.۴ درصد نسبت به قیمت نهایی روز گذشته کاهش داشت. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۵ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۴۹.۳۷ دلار در هر بشکه رسید.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید