Performancing Metrics

هدف از تبلیغات آمریکا در مورد سلاح شیمیایی حمایت از تروریستهاست | اتاق خبر
کد خبر: 392465
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1396 - 23:52
بشار اسد:
رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که هدف از تبلیغات آمریکا و غرب در مورد سلاح شیمیایی حمایت از تروریست ها در سوریه است.

 

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، اسد در گفتگو با شبکه تله سور ونزوئلا عنوان کرد: از ویژگی های بارز سیاستمداران آمریکایی دروغ گفتن و وارونه جلوه دادن واقعیت ها است.

وی افزود: آمریکا و متحدانش بارها تلاش کردند از شورای امنیت برای قانونی کردن نقش تروریست ها استفاده کنند، تا از این طریق به مداخله غیر قانونی خود در سوریه مشروعیت بخشند.

رئیس جمهور سوریه یادآور شد: غرب نگران حقوق بشر در سایر کشورها نیست، بلکه این نگرانی غربی‌ها برای تأمین منافع نخبگان سیاسی حاکم بر کشورهایشان است.

اسد در مورد راه حل بحران سوریه گفت: هر گونه راه حل باید همزمان با توقف حمایت ها از تروریست های خارجی باشد و از جانب ما نیز آشتی میان همه سوری ها و عفو کسانی که در جنگ و بحران داخلی مشارکت داشتند، راه بازگشت امنیت به کشور است و در این صورت سوریه بسیار قوی تر از قبل جنگ خواهد بود.

رئیس جمهور سوریه در مورد حمله شیمیایی خان شیخون تصریح کرد: زمانی که دمشق از سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی خواست، آمریکا و متحدانش با این تصمیم سازمان مذکور مخالفت کردند.

وی افزود: ما همچنان خواهان بررسی حمله خان شیخون هستیم و به همراه متحدان روس و ایرانی خود در تلاش هستیم، سازمان منع گسترش سلاح های هسته ای، برای بررسی حادثه خان شیخون تیمی به این شهر اعزام کند.

اسد در مورد علت اعزام نشدن کارشناسان سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی گفت که ممکن است واشنگتن به تکرار این سناریو مبادرت ورزد تا از این طریق توجیهی برای دخالت نظامی خود در سوریه داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید