Performancing Metrics

مرکل: لندن درباره وضعیت پس از خروج از اتحادیه اروپا هیچ توهمی نداشته باشید | اتاق خبر
کد خبر: 392466
تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1396 - 00:07
در هشدار به انگلیس؛
آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز پنجشنبه گفت انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا از حقوقی همانند یک کشور عضو برخوردار نخواهد بود و نباید در این زمینه توهمی داشته باشد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، مرکل در سخنانی در پارلمان آلمان همچنین تاکید کرد که تا پیش از مشخص شدن تمام مسائل مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هیچ مذاکره‌ای درباره رابط آینده این اتحادیه با انگلیس انجام نخواهد شد.

مرکل با بیان اینکه انگلیس نمی تواند پس از خروج از همان حقوق یک کشور عضو بهره‌مند باشد و نخواهد بود، وی در عین حال وعده داد که اروپا در جریان مذاکرات برخورد منصفانه و سازنده ای خواهد داشت.

صدر اعظم آلمان همچنین گفت که 'هدف ما رسیدن به بهترین قرارداد برای اروپا و شهروندان آن است. ' اما خاطرنشان کرد که انتظار دارد مذاکرات برگزیت بطور صحیح پس از انتخابات انگلیس در روز 8 ژوئن آغاز شود. مجلس عوام در 30 فروردین‌ ماه گذشته، با 522 رأی موافق در برابر 13 رأی مخالف، موافقتش را با پیشنهاد غیرمنتظره 'ترزا می' نخست‌وزیر و رهبر حزب محافظه‌کار انگلیس برای برگزاری انتخابات زودرس پارلمانی در هشتم ژوئن آینده( 18 خرداد) اعلام کرد.

قرار است مرکل و دیگر سران اتحادیه اروپا روز شنبه در بروکسل درباره فرایند مذاکرات برگزیت گفت وگو کنند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید