Performancing Metrics

هشدار خطیب نماز جمعه تهران نسبت به دخالت دشمنان در انتخابات29 اردیبهشت | اتاق خبر
کد خبر: 392500
تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1396 - 18:35
امام جمعه تهران گفت: شورای نگهبان کف صلاحیت کاندیداها را مشخص می کند؛ دشمن می خواهد در انتخابات ما دخالت کند، خود مردم کاندیدای اصلح را در 29 اردیبهشت انتخاب خواهند کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، آیت الله احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در ارتباط با دو انتخابات پیش رو اظهار کرد: برای نظام اسلامی اولویت اول در انتخابات حضور باشکوه مردم خواهد بود؛ چراکه دشمنان را شگفت زده خواهد کرد.

وی ادامه داد: هیچ دوره‌ای دشمنان آنقدر در انتخابات ما دخالت نکرده بودند. این دوره آنها حضور مصداقی پیدا کرده اند. پیداست می‌خواهند دخالت ها ی خود را گسترده کنند اما به لطف خدا 29 اردیبهشت مردم وارد صحنه می‌شوند و با ناکام گذاشتنشان جواب همه آنها را می‌دهند.

امام جمعه تهران در ارتباط با کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: شورای نگهبان کف صلاحیت ها را معلوم می کند، شما مردم باید اصلح را انتخاب کنید. سوال پیش می آید که اصلح کیست؟ چه کسی برای ریاست جمهوری اصلح است؟ نگاه من برای پاسخ به این پرسش به آینده است. دلیلی ندارد به گذشته نگاه کنیم.

وی با بیان ده شاخصه برا ی کاندیدای اصلح اظهار کرد: کاندیدایی اصلح است که در عرصه معیشت مردم هم برنامه و هم توان داشته باشد. رئیس‌جمهوری باید داشته باشیم که برنامه دارد. توان اجرایی و نشاط دارد و زود مایوس نمی شود.

خاتمی با بیان اینکه ایران در جنگ نرم با دشمن است، گفت: رئیس‌جمهوری اصلح است که باور کند دشمنان ما در حال جنگ تمام عیار با ما هستند. این سایت ها و فضای مجازی تنها بخشی از تلاش آنها برای شکست ماست. کسی باید انتخاب شود که حداقل جنگ را باور داشته باشد. حدود چند سال است که مقام معظم  رهبری می فرمایند ما در جنگ فرهنگی هستیم اما متاسفانه عده ای می گویند ما تعامل فرهنگی  داریم.

وی در ادامه همین موضوع خاطر نشان کرد: همانطور که امام بزرگوار فرموده اندآمریکا شیطان بزرگ است. اگر آمریکایی ها در سطحی به این ملت اهانت کردند رئیس‌جمهور نیز در همان سطح باید جوابشان را بدهد.

امام جمعه موقت تهران افزود: رئیس‌جمهور باید قانونمدار باشد. و در مقابل هم نباید حزب مدار و قوم وخویش مدار باشد. نباید به هیچ کس ا جازه دخالت بدهد. باید تمام تلاشش را انجام دهد تا منافذ فساد در کشور را ببندد، قاطعانه با مفسد برخورد کند.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهوری در شان این ملت است که تفکرات ضد تجمل داشته باشد هم ساده زیست و هم متواضع و از جنس مردم باشد. برا ی حل مشکلات کشور نگاهش به درون باشد. باور داشته باشد که این ملت توان حل مشکلات را دارد از امکانات خارجی استفاده کند اما تکیه اش به خارجی ها نباشد.

خاتمی خاطر نشان کرد: رئیس‌جمهور این کشور نه تنها نباید زبان منتقدان را ببندد، بلکه آنها را هم باید به نقد کردن تشویق کند. همچنین ضروری است تا همکاران با تقوا انتخاب کند که تجربه  و تخصص هم داشته باشد.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهوری در شان این ملت است که ولایت مداری اش را در عمل نشان داده باشد، چرا بر عمل تاکید دارم؟ زیرا این روزها همه در شعار حرف هایی میزنند اما عمل کردن از همه چیز مهم تر است. مهمترین مشخصه کاندیدای اصلح این است که هم شرعا و هم قانونا پیرو ولایت فقیه باشد.

آیت الله  خاتمی در خطبه اول نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به مناسبتهای در پیش رو همچون میلاد امام حسین(ع) ، حضرت عباس(ع)، امام سجاد(ع) و نیمه شعبان وهمچنین روزکار و کارگرو سالگرد شهادت شهید مطهری اظهار کرد: مسائل سیاسی نباید مسائل دینی مارا تحت الشعاع قراردهد. کارگران همیشه در جامعه برای ما عزیز بوده و هستند.

وی در ارتباط با شهادت مرزبانان کشورمان نیز گفت: از وزارت خارجه تقاضا دارم تا پیگیر این مسائل باشند و به پاکستان هم در مورد تروریست ها هشدار دهند؛ چرا که اگر این وضع ادامه پیدا کند دودش به چشم خودشان می رود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید