Performancing Metrics

قالیباف با سخنان پوپولیستی در مناظره به روحانی حمله کرد | اتاق خبر
کد خبر: 392627
تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1396 - 10:48
واشنگتن پست:
تنها چند روز پیش ابراهیم رییسی روحانی اصولگرای ایرانی مدعی اصلی رقابت با حسن روحانی رییس جمهور کنونی ایران در انتخابات پیش رو بود اما به ناگاه کاندیداتوری او با تردیدهایی همراه شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از «انتخاب»؛ در دوره تبلیغات انتخاباتی ایران که به طور قانونی و سنتی دوران کوتاهی است کاندیداتوری رییسی به سرعت بعد از حضور ضعیف او در مناظره تلویزیونی با تردیدهایی همراه شد.

شش کاندیدای ایران که توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شده اند روز جمعه در اولین مناظره تلویزیون دولتی ایران حاضر شدند. این مناظره ها یکی از محبوب ترین برنامه ها در دوران تبلیغات انتخاباتی ایران است که تعداد بیشماری از مخاطبان را به خود جلب می کند. این مناظره ها که معمولا بیشترین تاثیر را دارد می تواند وضعیت یک کاندیدا را بهبود ببخشد یا او را تخریب کند.

مناظره روز جمعه قرار بود بر موضوعات اجتماعی متمرکز باشد .

رییسی که گفته می شود کاندیدای اصلی اصولگرایان است به گفته برخی ناظران در این مناظره به طرز قابل توجهی ضعیف ظاهر شد و تاثیر کمی بر مخاطبان داشت.

او به طور ضعیفی درباره چند برابر کردن یارانه اقشار فقیر جامعه صحبت کرد و این گفتمان یادآور صحبت های محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق ایران بود. با این حال احمدی نژاد از رییسی شخصیت کاریزما تری دارد.

رییسی به وضوح تصمیم دارد در این مناظره ها خونسرد بماند و از هر نوع رویارویی مستقیم با دیگر کاندیداها اجتناب کند. به گفته یک تحلیلگر، رییسی فارغ از اینکه سوالات چه بود سعی میکرد بر سیاست هایش درباره اقشار محروم و ضعیف جامعه ، بیکاری و ایجاد خانه های دولتی تاکید کند.

روحانی که از سال 2013 رییس جمهور ایران است بارها به دلیل استراتژی هایش در قبال غرب و سیاست جذب سرمایه های غربی مورد انتقاد قرار گرفته. اصولگرایان مدعی اند که منافع حاصل از برجام برای مردم عادی ملموس نبوده است.

در این مناظره جهانگیری معاون اول روحانی و قالیباف شهردار تهران اصلی ترین چالش ها را با هم داشتند. قالیباف در مناظره از روحانی شکست خورد. قالیباف از اظهارات پوپولیستی برای حمله به دولت روحانی مورد استفاده قرار دهد.

قالیباف در مقایسه با رییسی شخصیت شناخته شده تری است.  اما جهانگیری در این مناظره حامی اصلی روحانی و رقیب قالیباف بود که در گذشته رییس پلیس تهران بوده و در جمع آوری زباله های تهران هم ضعیف عمل کرده است. جهانگیری به قالیباف برای اقدامات ضعیف او در جمع آوری زباله های تهران حمله کرد.

بر اساس گفته های تحلیل گران جهانگیری قرار است در نهایت به نفع روحانی کنار بکشد. نقش او کاندیداتوری در سایه به نفع رییس خود است. 

به گفته مخاطبان مناظره، توانایی رییس جمهور در مناظره ها همچنان خوب ارزیابی شده است.

روحانی در این مناظره گفته که اگر اقدامات دولت او نبود حتی همین عزیزان شرکت کننده در مناظره هم امروز نمی توانستند در اینترنت تبلیغات کنند.

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید