Performancing Metrics

بخش خصوصی موتورمحرک تولید و اشتغال | اتاق خبر
کد خبر: 392805
تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1396 - 18:09
مهندس جمیلی رئیس اتاق بازرگانی زنجان در نشست صمیمی استاندار با صاحبان صنایع و تولیدکنندگان ضمن اشاره به اقدامات ارزنده در دولت یازدهم اظهار داشت حجم وسیعی از سرمایه گذاریهای قابل توجه طی چند سال اخیر به بهره برداری رسیده که این امر میتواند نقطه عطفی در ر

به گزارش اتاق خبر، به نقل از اتاق زنجان، وی از تفسیر و نگرش شخصی در اجرای قوانین بعنوان  بزرگترین معضل در توسعه ی اقتصادی نام برد و اظهار داشت : باید در اجرای قوانین فارغ از اعمال نقطه نظرات شخصی حامی تولید کنندگان باشیم چرا که اگر به تولید کننده مجالی داده شود میتواند از راه سرمایه گذاری  درراه  تولید اشتغال پایدار گامهای بلندی رابردارد.

جمیلی در بخش دیگری از سخنانش مهمتری رسالت دولت را حمایت از تولید دانست و گفت :برگزاری جلسات شورای گفتگو از مهمترین دستاوردهای قانون بهبود فضای کسب و کار است و این  جلسات دستاوردهای خوبی در اتخاذ تصمیمات حامی تولید داشته هر چند ما از روند اجرای کند این  قوانین نیز در کشور گله مندیم

ایشان در بخش دیگری از سخنانش ضمن انتقاد از اجرای قوانین بدون در نظر گرفتن واقعیت های کشور اظهار داشت : اتاق های بازرگانی تا  به امروز هیچ گاه رویکرد سیاسی نداشته و باشگاه هیچ حزب و جناحی نبوده و  اما این مسئله به معنی عدم بیان دیدگاهها و انتظارات بخش خصوصی در مسیر حرکت مبتنی بر عقلانیت نیست.

ایشان در ادامه تاکید کرد متاسفانه برخی از قوانین مبتنی بر واقعیت های اقتصادی کشور نیست و در نحوه ی اجرای آن  نیز سختگیری های غیر منصفانه ای اعمال می شود بطو مثال قانون مالیات بر ارزش افزده با شرایط فعلی اقتصادکشور مطابقت نداشته   و فروش غیر نقدی تولید کنندگان را با فشار مضاعف مواجه میسازد.

ایشان عدم استفاده  از مدیران جوان و مجرب را مورد انتقاد قرار داد  و گفت بهره مندی از اینگونه افراد در نظام مدیریتی کشور می تواند نقطه عطف اعتلای اقتصادی باشد  چرا که بهره مندی و به کارگیری نیروهای جوان و زبده در بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز نتایج مطلوبی داشته لذا با این اقدام  نه تنها مسیر فکری بدیع و به روز به نظام مدیریتی تجویز می شود بلکه استعدادها و توانایی های  نسل جوان نیز بی پاسخ نمی ماند .

مهندس درویش امیری استاندار زنجان نیز در این  مراسم ضمن تاکید بر ضرورت توجه به بخش خصوصی گفت : بخش خصوصی، موتور محرک تولید و اشتغال در جامعه است که باید  به دور از مشاجرات سیاسی، سرمایه گذاری لازم را در راستای ایجاد رشد اقتصادی و تولیدی انجام دهد  از اینرو در نظام اداری و مدیریت فعلی روح حاکم بر دولت توجه به بخش خصوصی و بهره مندی از پتانسیل های این بخش می باشد تا بتوانیم شاهد توسعه پایدار در کشور باشیم.

وی در ادامه افزود باید رشد اقتصادی و توسعه بر مبنای برنامه ریزی باشد از اینرو تحقق و نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی جز توجه به نیروهای متخصص و ظرفیت های داخلی و ایجاد بسترهای مناسب امکان پذیر نخواهد بود.

وی افزایش اشتغال و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را به معنای حمایت از تولید و ایجاد زمینه برای افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی دانست و اظهار کرد: بر اساس نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به حوزه تولید، اجرای طرح رونق و ایجاد ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید در استان های کشور آغاز گردید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز بعنوان یکی دیگر از سخنرانان این نشست  توجه به بخش تولید را یکی از راهکارهای رفع مشکلات اشتغال در کشور عنوان کرد و گفت: راه نجات کشور از مشکلاتی نظیر بیکاری، توجه به تولید و برنامه ریزی در راستای حمایت از تولیدکنندگان است.

وی راه اندازی اولین واحد تولید کننده پرمنگنات پتاسیم در استان زنجان افتتاح مدرن ترین واحد چاپ هفت‌رنگ در شهرستان خدابنده، آغاز به کار نخستین واحد تولید آهن اسفنجی، راه اندازی بزرگترین کارخانه ضایعات کاغذ با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی و نیز افتتاح بزرگترین واحد شمش چدن و اولین واحد کنسانتره توسط سرمایه گذاران چینی در شهرستان ایجرودرا ، تنها نمونه هایی از دستاوردهای حوزه صنعت، معدن و تجارت در استان زنجان طی سال گذشته به شمار می رود.

نباتچیان رئیس خانه صنعت معدن و تجارت نیز دراین نشست ضمن اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم خواستار مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو شد .

 

نویسنده:

 
 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید