Performancing Metrics

گسترش مناسبات تجاری زنجان و بلغارستان | اتاق خبر
کد خبر: 392933
تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1396 - 10:28
یک هیات بلغاری به سرپرستی خانم تونی پطرووا به دعوت اتاق زنجان و به  منظور آشنایی با پتانسیلهای اقتصادی با فعالین حوزه کشاورزی استان دیدار و گفتگو نمودند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از اتاق زنجان، در این نشست جمیلی رئيس اتاق زنجان ضمن تاکید بر تدوام تعاملات تجاری فی مابین کشور بلغارستان و زنجان اظهار داشت: اقدامات ارزنده ای از سوی   سفرای دو  کشور در راستای  افزایش مناسبات تجاری و همچنین اعزام و پذیرش هیاتهای  تجاری  صورت گرفته که امیدواریم شاهد ادامه این روند باشیم.

 وی  اعزام هیات اتاق  زنجان به کشوربلغارستان را نقطه عطف گسترش همکاریهای فی مابین دانست و از اعزام مجدد یک هیات تجاری به کشور بلغارستان خبر داد و گفت طی ماه های آینده به همراه مقامات سیاسی استان به این کشور سفر خواهد شدتا درخصوص نتایج سفر قبلی پیگیریهای لازم صورت گیرد.

رئيس اتاق زنجان در ادامه افزود هر چند مدت زمان حضور هیات بلغاری  در استان زنجان کوتاه است لکن ما سعی خواهیم نمود  در این پروسه زمانی  اعضا هیات  ، با پتانسیلها و مزیتهای اقتصادی استان آشنا شوند.

سرپرست هیات بلغاری نیز ضمن ابراز خرسندی از پذیرش این هیات توسط اتاق زنجان  گفت :  امیدواریم دراین سفر مقدمات یافتن شرکای تجاری مناسب برای ما فراهم گردد.

وی در ادامه افزود: حضور در استان شما تجربه خوبی برای اعضاء این هیات  است   و به اعتقادبنده  هر کسی که به استان شما سفر می کند خواستار تکرار مجدد این تجربه خواهد بود.

کلانتری عضو هیات رئيسه اتاق زنجان نیز در این نشست با اشاره به ارائه خدمات ویژه به کشاورزان  و قیمت پایین تراکتورو  ادوات کشاورزی در ایران اظهار داشت  بالا بودن تعرفه ورودی تراکتور و برخی از ادوات کشاورزی  امکان برقراری روابط تجاری در این خصوص را منتفی میسازد لاکن  باتوجه به اینکه کشور شما در خصوص صادرات دانه های روغنی عملکرد مناسبی دارد از اینرو واردات دانه های روغنی از کشور بلغارستان به ایران قابل مذاکره است  همچنین انتقال برخی از  تکنولوژی جدید در حوزه کشاورزی ، مشارکت  در ساخت و مونتاژ  نیز از دیگر مواردی بود که فعالین اقتصادی استان در حوزه کشاورزی خواستار گسترش همکاریهای فی مابین شدند.

 

نویسنده:

 
 
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید