Performancing Metrics

دیدگاه نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری درباره "زنان" | اتاق خبر
کد خبر: 392983
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1396 - 10:55
طبق سرشماری انجام گرفته در سال ۱۳۹۵، ۴۹ درصد جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند که جایگاه و حقوق این قشر همیشه مورد توجه و بحث محافل مختلف بوده است. از همین رو دیدگاه و نحوه برخورد مسئولین عالی‌رتبه کشور در این خصوص اهمیت ویژه ای برای جامعه و افکار عمومی دا

کاندیداهای انتخابات 96

به گزارش ایسنا، گزیده‌ای از اظهارات و دیدگاه‌های شش کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم در این خصوص را در جدول زیر دنبال کنید.

سیدمصطفی آقامیرسلیم -تنها اظهار نظر این کاندیدا دراین رابطه، موضع‌گیری نسبت به اهانت و تعرض به زنان در فرودگاه تفلیس بوده است.
اسحاق جهانگیری

-زنان باید در نیمی از مدیریت و اقتصاد کشور سهیم باشند. در دولت یازدهم ما سفیر، فرماندار و مدیران زن داریم.

-امکانات بین زنان و مردان و بین مراکز استان‌ها و مناطق روستایی باید به طور مساوی تقسیم شود. برای فراهم شدن عدالت در این حوزه، بخش‌های خصوصی می‌توانند به دولت کمک کنند.

-به صورت طبیعی کابینه منتخب دولت باید کابینه‌ای باشد که همه جریانات کشور احساس کنند که در این کابینه حضور دارند و همه اقشار اعم از زنان و جوانان احساس کنند که نماینده‌ای در آن کابینه دارند.

حسن روحانی

-آن دورانی که زن فقط آشپزی و بچه داری می کرد سپری شده، البته این مسائل هم سر جای خود با اهمیت است، اما نمی توان وظایف زنان را تنها به درون خانه منحصر کرد.

-آیا خداوند همه عالم را برای مردها و تنها یک آشپزخانه سه در چهار را برای زن ها آفریده؟ معلوم است که این حرف غلط است. اسلام دینی است که مرد و زن را دارای ارزش مساوی در کنار هم قرار می‌دهد.

-عده‌ای هستند که باید در برخی از مسائل مقداری از حالت سنتی چند قرن پیش خارج شوند و اگر خارج نشوند، زن‌های ما آنها را به زور خارج می‌کنند.

-زنان شایسته باید در مشاغل مختلف جایگاه خود را کسب کنند.

سیدابراهیم رئیسی‌ساداتی

-کرامت زنان، جوانان و داشتن شغل، جایگاه و منزلتی با کرامت برای آنان از مسائلی است که ما آن را دنبال خواهیم کرد.

-گاهی درباره حقوق زنان بحث‌هایی را مطرح می‌کنند در حالی که ما معتقدیم بالاتر از حقوق زنان بحث کرامت زن مطرح است یعنی قانون‌هایی نوشته شده اما اجرایی نمی‌شوند. سخن مهم در اصل در عرصه اجرا است.

محمدباقر قالیباف

-زنان سرپرست خانوار یکی از موضوعات جدی کشور است.
-در دولت مردم به زنان و به خصوص به زنان سرپرست خانوار که هم مادر خانواده هستند و هم پدر، توجه ویژه می‌کنیم.

-در شهر تهران نیز با وجودآنکه مسئولیت مستقیم نداشتیم، براساس وظیفه اسلامی و انسانی به این اقشار توجه و کمک کردیم.

مصطفی هاشمی‌طبا -تاکنون دیدگاه یا اعلام موضعی از سوی این کاندیدا دراین‌باره صورت نگرفته است.

انتهای پیام

نظرات
ADS
ADS
پربازدید