Performancing Metrics

ارائه‌ پیش نویس اصلاح قوانین بازار سرمایه به مجلس | اتاق خبر
کد خبر: 392992
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1396 - 12:29
شاپور محمدی اعلام کرد؛
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: پیش نویس اصلاح قوانین بازار سرمایه به مجلس ارائه می‌شود.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر؛ شاپور محمدی یکی از مولفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی را مردمی شدن اقتصاد دانست و گفت: فرهنگ سازی، اصل مهم افزایش مشارکت آحاد جامعه در بازار سرمایه است.

وی با اشاره به تصویب قانون بازار اوراق بهادار در آذر ماه ۱۳۸۴ و قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی مصوب ۱۳۸۸ از اقدامات مجلس شورای اسلامی طی سال‌های گذشته قدردانی کرد و گفت: در اسرع وقت پیش نویس اصلاح قوانین بازار سرمایه کشور نهایی و در قالب لایحه به مجلس و دولت ارائه می‌شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ابراز امیدواری کرد با همراهی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیش نویس لایحه اصلاح قوانین بازار سرمایه به زودی نهایی شود و موارد تکمیلی به قوانین بازار سرمایه اضافه شود.

محمدی با تاکید بر اینکه در ۱۰ سال گذشته بازار سرمایه از رشد خوبی برخوردار بوده است، گفت: امیدواریم بازار سرمایه بتواند امسال در چارچوب اقتصاد مقاومتی بیش از پیش در تامین مالی بخش خصوصی نقش آفرین باشد و اولویت سازمان بورس، تقویت بخش خصوصی است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به شرکت‌های دانش بنیان نیز اشاره کرد و گفت:اقدامات فرابورس در حوزه شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و صندوق‌های جسورانه بسیار مثبت است و امیدواریم در سال جاری حضور این بنگاه‌ها در بازار سرمایه پر رنگ‌تر شود و این شرکت‌ها جایگاه واقعی خود را به دست آورند.

محمدی ادامه داد: پارسال شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها فعالیت خود را با یک شروع خوب آغاز کردند و امیدواریم در سال جاری تعداد این شرکت‌ها افزایش پیدا کند و از مزیت‌های رشدی آن‌ها استفاده کنیم.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه این نوع کسب و کارها بیش از کسب و کارهای سنتی با رشد همراه هستند، گفت: ارزش گذاری منصفانه و بر مبنای واقعیت و همچنین کاهش هزینه تامین مالی در بازار سرمایه محقق می‌شود و از این حیث مزیت‌های زیادی برای همه شرکت‌ها از جمله بنگاه‌های اقتصادی دانش محور ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید