Performancing Metrics

سوکار تا پایان سال قراردادهای مهمی با ایران امضا می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 393002
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1396 - 15:06
مدیر توسعه بازرگانی شرکت ملی نفت آذربایجان:
مدیر توسعه بازرگانی شرکت ملی نفت آذربایجان (سوکار) اعلام کرد که این شرکت امیدوار است تا پایان امسال قراردادهای مهمی در صنعت نفت ایران امضا کند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی اصغر طاهری اعلام کرد: این شرکت افزون بر همکاری در زمینه سوآپ گاز، برای سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های اکتشاف و تولید در جنوب ایران در حال مذاکره با گروه سرمایه گذاری غدیر است.

وی همچنین عنوان کرد: سوکار برای همکاری در زمینه چند پروژه پتروشیمی در جنوب ایران، در حال مذاکره با شرکت نفت و گاز پارسیان است.

مدیر توسعه بازرگانی سوکار گفت: شرکت ملی نفت آذربایجان ٩ سال است که در ایران دفتر دارد و در دو سال اخیر تلاش کرده است که فعالیت‌های خود را در این کشور توسعه دهد.

طاهری همچنین با ابراز رضایت از فضای حاکم بر نمایشگاه صنعت نفت، اعلام کرد که استقبال جدی تر فعالان صنعت نفت از این رویداد می تواند به عنوان شاخصی برای کارآمدی توافق هسته ای و پایان تحریم‌ها به شمار آید.

وی ضمن تمجدید از فرآیند حرفه ای تدوین الگوی جدید قراردادهای نفتی ایران، اعلام کرد در پی گفت‌وگوهای اخیر رونق عبدالله‌یف، مدیر عامل سوکار و بیژن زنگنه، وزیر نفت، امید می رود که تا پایان امسال توافق‌هایی میان صنعت نفت دو کشور به دست آید.

در همین حال نظیم ولی اف، رئیس بخش علوم و فنون سوکار، گفت: هفتمین باری است که در نمایشگاه نفت ایران شرکت می‌کنیم و با توجه به لغو تحریم‌ها، حضور شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه بی سابقه به نظر می‌رسد.  

به گفته وی، پس از لغو تحریم‌ها تمایل شرکت‌های بین المللی برای همکاری با ایران افزایش یافته است و جمهوری آذربایجان نیز از این امر مستثنی نیست و مایلیم همکاری های خود با ایران را در زمینه‌های اکتشاف و تولید نفت و فناوری نانو افزایش دهیم.

ولی اف افزود: نماینده دو موسسه علمی-تحقیقاتی جمهوری آذربایجان که در زمینه پژوهش‌های مربوط به اکتشاف های جدید نفت و فن آوری نانو فعالیت می‌کنند، هم اکنون در حال برقراری ارتباط و همکاری با ایران هستند و قصد دارند در سال جاری میلادی یادداشت تفاهم های جدیدی با زیرمجموعه های شرکت ملی نفت ایران امضا کنند؛ همانطور که هم اکنون سوکار افزون بر قرارداد حفاری در این ایران، به منظور اکتشاف و افزایش تولید نفت از چهار میدان نفتی در این کشور قرارداد همکاری (E&P) امضا کرده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید