Performancing Metrics

باید سلایق سیاسی مختلف را به رسمیت بشناسیم | اتاق خبر
کد خبر: 393027
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1396 - 21:20
جهانگیری در شبکه سه سیما:
اسحاق جهانگیری گفت:‌ باید سلایق سیاسی مختلف را به رسمیت بشناسیم چرا که عدم توجه به این موضوع باعث به وجود آمدن ساختارهای سیاسی غیررسمی در کشور می‌شود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری در گفت‌وگوی زنده با شبکه سه با موضوع پاسخ به مطالبات جوانان با تاکید بر ضرورت ایجاد احزاب سیاسی مختلف گفت:‌ کشور نیازمند به سازوکارهای سیاسی برای شفاف سازی مسائل سیاسی است. حزب برای این به وجود می آید که جوانانی که برای اداره کشور نظر و برنامه دارند، بتوانند اظهارنظر کنند. احزاب در همه دنیا پارلمان را به دست می گیرند و اکثریت حزب پارلمان و دولت را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه باید سلایق سیاسی مختلف را در کشور به رسمیت بشناسیم در توضیح این گفته خود اضافه کرد: وجود توجه به سلایق گوناگون سیاسی باعث به وجود آمدن ساختارهای غیررسمی در کشور می‌شود. ایران جزو کشورهایی است که دموکراسی دارد و من فکر می‌کنم اینکه جریان‌های سیاسی مختلف در کشور به وجود آید یکی از پیش فرض‌های توسعه است.

وی افزود:‌ البته این گروه‌ها و افراد نباید از خطوط قرمز مورد تائید نظام فراتر بروند. همچنین گروه دیگری که در انتخابات رای نیاورد همچنان باید در مسائل کشور تاثیرگذار باشد. هر جریان سیاسی که بر سر کار بیاید باید از این مدیریت‌ها استفاده کند.

وی ادامه داد: آینده یک کشور به سرنوشت جوانان آن کشور وصل است. ما نباید جوانان را به کارهای حاشیه‌ای مشغول کنیم که هیچ فایده‌ای ندارد اما فعالیت های سیاسی جوانان باعث بلوغ و رشد سیاسی آن‌ها در آینده خواهد شد. جوانان کشور ده‌ها فرصت برای توسعه کشور به وجود آورده‌اند اما بحث آسیب‌های اجتماعی باید موردتوجه قرار گیرد. ابتدا ما باید ببینیم که چه می‌شود که جوانان ما به سمت اعتیاد می‌روند.

جهانگیری تاکید کرد: جوانان ما به دنبال شادی و نشاط هستند که نباید با محدودیت روبرو شود. ما نباید محدودیت ایجاد کنیم بلکه جوانان ما باید احساس کنند در یک چارچوب مشخص ارزش‌های کشور می‌توانند فعال و تاثیرگذار باشند.

وی با تاکید بر این مسئله که نمی‌شود مسائل جوانان را با برخوردهای قضایی و انتظامی حل کرد گفت:‌  همانطور که رهبر معظم انقلاب در خصوص آسیب های اجتماعی به مسئولان سه قوه توصیه داشتند باید برای آسیب های اجتماعی برنامه ریزی علمی داشت. همین توصیه موجب شد شورای اجتماعی تشکیل شود و همچنین با کمک شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیر آسیب های اجتماعی با روش های علمی باشد. این روش علمی را باید در ارتباط با جوانان و آسیب های اجتماعی و مسئله اعتیاد دنبال کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید