Performancing Metrics

وزیر خارجه قطر: توافقنامه آستانه جایگزینی برای کناره‌ رفتن اسد نیست | اتاق خبر
کد خبر: 393068
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1396 - 22:23
بعد از دیدار با تیلرسون؛
وزیر خارجه قطر اعلام کرد که توافقنامه آستانه گامی مثبت است اما جایگزین گذار سیاسی در سوریه نمی‌شود که شامل کناره گیری بشار اسد است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر در گفت‌وگوی ویژه خود با الجزیره پس از دیدارش با رکس تیلرسون، همتای آمریکایی خود در واشنگتن گفت: بسیار خوب است که مناطق کاهش تنش وجود داشته باشند اما باید گامی در راه دستیابی به حل بحران بوده و بهانه‌ای برای تاخیر در تحقق این راه حل و مساله گذار سیاسی نباشد.

وی در ادامه گفت: همکاری گسترده‌ای بین قطر و آمریکا به خصوص در زمینه بحران سوریه وجود دارد.

وزیر خارجه قطر همچنین تاکید کرد که رایزنی‌هایی با وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی آمریکا داشته و دو طرف به بررسی پرونده سوریه و پیشنهادات مطرح شده برای دستیابی به راه حل آن پرداختند.

وی در ادامه تاکید کرد که مبارزه با تروریسم یکی از پرونده‌های اصلی است که با آمریکا به بررسی آن پرداخته است. با توجه به اینکه همکاری محکم و قوی‌ای بین دو کشور در مبارزه با تروریسمی که در منطقه پدید آمده و گسترش یافته است، وجود دارد.

تیلرسون از وزیر خارجه قطر به طور ویژه در راستای تداوم همکاری امنیتی بین آمریکا و قطر تشکر و قدردانی کرد و همچنین از دوحه به خاطر حمایت محوری‌اش از ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به خصوص از سرمایه گذاری قطر که ارزش آن به میلیاردها دلار می‌رسد در زمینه تامین مالی مرکز مشترک عملیات هوایی تشکر و قدردانی کرد.

دو طرف همچنین به بررسی تلاش‌های مداوم قطر برای توقف حمایت مالی از گروه‌های تروریستی از جمله شکایت از حامیان مالی مظنون داعش، مسدود کردن حساب‌هایشان و وضع قوانین جدید برای نظام بانکی آنها پرداختند.

پیشتر تیلرسون و آل ثانی به اهتمام مشترک برای دستیابی به راه حل سیاسی تاکید کردند که منجر به ایجاد دولتی پیروز در لیبی می‌شود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید