Performancing Metrics

پرواز ۷۳۷ مکس به حالت تعلیق درآمد | اتاق خبر
کد خبر: 393163
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1396 - 19:18
رویترز اعلام کرد؛
شرکت بوئینگ به طور موقت پروازهای آزمایشی هواپیمای جدید خود ۷۳۷ مکس را به حالت تعلیق در آورد؛ این اقدام موجب سقوط سهام این شرکت در بازار بورس شد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، شرکت بوئینگ اعلام کرد به طور موقت پروازهای آزمایشی هواپیمای جدید خود ۷۳۷ مکس را به علت مشکلات موتور که به طور مشترک توسط شرکت‌های جنرال الکتریک و سفران فرانسه تولید می‌شود، به حالت تعلیق در آورده است.

زمین گیر شدن این هواپیما درست چند روز قبل از تحویل اولین فروند آن به یک خط هوایی اتفاق افتاد و منجر به ایجاد یک تأخیر بلند در برنامه‌ای شد که بوئینگ ادعا می‌کرد از زمان بندی آن جلوتر است.

این اتفاق هیچ نگرانی امنیتی برای مسافران ایجاد نکرد چرا که هیچ خط هوایی‌ هنوز ۷۳۷ مکس را به پرواز در نیاورده بود اما درصورتی که این مشکل مشکلی جدی باشد باعث به وجود آمدن وقفه‌ای پر هزینه در برنامه بوئینگ خواهد شد. تحویل در سر موعد مقرر برای هواپیما سازان بسیار حائز اهمیت است چرا که آنها بیشتر پول  خود را در زمانی که هواپیما تحویل مشتری شود، دریافت می‌کنند.

بوئینگ و سازنده موتور CFM اعلام کرده‌اند که معلوم نیست این تأخیر چقدر طول بکشد؛ این اتفاق موجب شد سهام بوئینگ در معاملات بعد از ظهر بازار بورس نیویورک ۱.۳ درصد افت کند و به ۱۸۳.۱۵ دلار برسد. سهام جنرال الکتریک هم با افتی ۰.۹ درصدی به ۲۸.۶۷ درصد رسید.

۷۳۷ مکس جایگزین مدل قدیمی‌تر هواپیمای پرفروش تک راهروی بوئینگ که هواپیمای پولساز کلیدی‌ برای این شرکت هوایی فضایی بود می‌شود. هواپیمای ۷۳۷ مکس بی که اولین ورژن از این نوع هواپیما بود  دارای ۱۶۲ صندلی مسافر در چیدمان مرسوم دو کلاسه بود. این هواپیما برچسب قیمتی ۱۱۰ میلیون دلاری بر روی خود داشت اما معمولاً خطوط هوایی تخفیفات قابل توجهی دریافت می‌کردند.

«راب استالارد» تحلیل گر شرکت ورتیکال ریسرچ می‌گوید : تأخیر در رساندن هواپیما به مشتری باعث افزایش مجموعه تحت نگهداری در شرکت خواهد شد چرا که هواپیما پس از تکمیل فرایندهای دیگر در انتظار نصب موتور روی زمین خواهند ماند.

وی ادامه داد: در این شرایط سرمایه گذاران با نگرانی به روی ریسک‌های تسریع کردن فرایند تولید موتور که LEAP-۱B نام دارد تمرکز کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید