Performancing Metrics

یزد کمترین تلفات شبکه‌های انتقال و فوق‌توزیع برق کشور را دارد | اتاق خبر
کد خبر: 393320
تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1396 - 21:32
معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد، این استان را دارای کمترین تلفات شبکه‌های انتقال و فوق‌توزیع برق کشور خواند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، «محمدحسین میرحسینی» با اشاره به کسب رتبه دوم شرکت برق منطقه‌ای یزد در شش‌ماهه اول سال گذشته در زمینه شاخص عملکرد مهندسی در بین شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور، تصریح کرد: تلفات سال گذشته شبکه‌های انتقال و فوق‌توزیع شرکت برق منطقه‌ای یزد تنها 1.43 درصد بوده که شاهد کمترین تلفات در مقایسه با سایر استان‌های کشور بوده‌ایم .

وی همچنین گفت: هم‌اکنون در استان یزد از مجموع 63 پست انتقال و فوق‌توزیع، 49 پست تحت پوشش برق یزد و 14 پست برق اختصاصی مشترکان است.

به گفته میرحسینی، تعدادی از این پست‌های برق دارای قابلیت اتوماسیون هوشمند و کنترل از راه دور هستند و از این تعداد نیز هم‌اکنون 8 پست فوق ‌توزیع داخل شهر یزد و 2 پست در منطقه اردکان، بدون اپراتور کنترل می‌شوند .

میرحسینی صحت عملکرد سیستم‌های حفاظتی در سال گذشته را 100 درصد بیان کرد و افزود: فعال بودن 100 درصدی سیستم حفاظت از راه دور(تله پروتکشن)، جایگزینی بی‌سیم دیجیتال با آنالوگ در پست‌های انتقال را از جمله فعالیت‌های شاخص شرکت برق منطقه‌ای یزد است .

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد به رویت‌پذیری بیش از 99 درصدی شبکه‌های انتقال و فوق‌توزیع در دیسپاچینگ یزد اشاره کرد و گفت: با توجه به فراهم شدن بستر مناسب در مرکز دیسپاچینگ یزد، امکان مشاهده آنلاین هم‌زمان تولید، تبادل و مصرف شبکه برق یزد برای تصمیم‌گیری سریع‌تر و مناسب‌تر فراهم ‌شده است .

میرحسینی با اشاره به این‌که طول خطوط انتقال و فوق‌توزیع تحت پوشش شرکت برق منطقه‌ای یزد بیش از 3600 کیلومتر است، افزود: در سال گذشته برای پایداری شبکه برق برنامه شستشوی تجهیزات پست‌ها و خطوط انتقال و فوق‌توزیع در یزد به ‌صورت دوره‌ای و منظم انجام شد که این اقدام و دیگر اقدامات سبب شده است که سالی بدون حادثه را سپری کنیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید