Performancing Metrics

سیاست گذاری غلط درسال ۸۹ باعث فروپاشی تولیدات داخلی شد | اتاق خبر
کد خبر: 393321
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1396 - 09:24
آقاپور علیشاهی:
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست‌گذاری غلط در سال ۸۹ باعث فروپاشی تولیدات داخلی شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، معصومه آقاپور علیشاهی در خصوص اهمیت استفاده از تولید داخلی اظهار کرد: تولید داخلی به عنوان یک فرآیند است که باعث ایجاد اشتغال پایدار می‌شود؛ بنابر این بایستی پدیده مشتری و امکانات تولید کننده در نظر گرفته شود. 

نماینده مردم شبستر با بیان اینکه آزادسازی نرخ‌های عوامل تولید، باعث شد تا هزینه‌های تولید سه برابر شود، خاطرنشان کرد: سیاستگذاری غلط در سال ۸۹ باعث  فروپاشی تولیدات داخلی شده است که در سال ۹۰ با آزادسازی نرخ‌های عوامل تولیدی هزینه‌های تولید سه برابر شد و به تبع آن رقابت، تمرکز، تمایل به تولیدات داخلی کاهش یافت. 

آقاپور عنوان کرد: جای تاسف است که در رابطه با تولید کنندگان، فضایی را برای افزایش تولید داخلی و کیفیت فراهم نکرده‌ایم. 

نماینده مردم شبستر با تاکید بر اینکه متاسفانه تولید کنندگان ایرانی نمی‌توانند قیمت‌ها را کاهش و کیفیت را افزایش دهند، افزود: اجناس داخلی با تحریم‌ها مواجه هستند و تکنولوژی‌های قدیم مستهلک شده‌اند. اگرچه  بازسازی تکنولوژی در این زمینه داشته‌ایم، ولی نتوانستیم هزینه‌ها را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه  ادامه دولت تدبیر و امید باعث ارتقاء تولیدات داخلی در استان  می‌شود، افزود: با بازسازی فضای توسعه اقتصادی، فراهم سازی شرایط جذب سرمایه گذارخارجی، انتقال تکنولوژی و ایجاد امنیت در کشور، کنترل تلاطم بازار ارز و حمایت از تداوم ثبات کشور، از جمله راهکارهای مقابله با ورود کالاهای خارجی است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید