Performancing Metrics

بهای گندم خرید شده از کشاورزان امسال در زمان کوتاهی پرداخت می شود | اتاق خبر
کد خبر: 393373
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1396 - 18:02
مدیرعامل شرکت غله زنجان:
زنجان - ایرنا - مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان گفت: با تمهیدات اندیشیده شده از سوی دولت تدبیر و امید امسال پرداخت مبلغ گندم مازاد بر نیاز خریداری شده از کشاورزان در مدت کوتاهی پرداخت خواهد شد.

 

به گزارش اتاق خبر، رسول منصوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال مشکلاتی در پرداخت بهای گندم کشاورزان در برخی استان ها از جمله زنجان وجود داشت و در بازه زمانی طولانی تری انجام شد که امسال تمهیدات لازم برای پرداخت بهای گندم به کشاورزان در کمترین زمان ممکن، اتخاذ شده است.
وی اظهار کرد: بر این اساس همزمان با آغاز خرید محصول مازاد بر نیاز کشاورزان این استان و پس از تحویل محموله به مراکز تعیین شده بلافاصله در سامانه تعریف شده ای ثبت و سپس رسید داده می شود.
منصوری افزود: دریافت رسید از سوی کشاورز این امکان را فراهم می کند که مبلغ گندم فروخته شده را در مدت زمان کوتاهی دریافت کند که 50 درصد آن در مرحله اول پرداخت شود.
وی بیان کرد: امسال بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل برای پرداخت بهای گندم خریداری شده کشاورزان در سطح کشور در نظر گرفته شده است و تامین منابع لازم می تواند علاوه بر پرداخت آن در مدت کوتاهی رضایتمندی این قشر را نیز فراهم کند.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان ادامه داد: هم اکنون خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان های جنوب و جنوب شرقی کشور ادامه دارد و مبالغ نیز به صورت آنلاین پرداخت می شود.
وی ابراز کرد: با توجه به آخرین ارزیابی انجام گرفته و در صورت نبود بادگرم در دهه پایانی اردیبهشت، 230 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان خریداری خواهد شد.
منصوری خاطرنشان کرد: پارسال مشکلاتی در خرید محموله کوچک گندم کشاورزان وجود داشت که امسال با برنامه ریزی انجام گرفته تعداد مراکز خرید در فواصل تولید این محصول لحاظ شده است.
به گزارش ایرنا، امسال گندم معمولی باقیمت مصوب و تضمینی 13هزار ریال از کشاورزان خریداری می شود که این مبلغ سال گذشته 12 هزار و 705 ریال تعیین شده بود.
پارسال بالغ بر چهار هزار و 480 میلیارد ریال بابت خرید 352 هزار تن از این محصول در استان پرداخت شد.
اولین محموله گندم استان اواخر خرداد امسال خریداری می شود و این روند تا پایان شهریور ادامه می یابد.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی

نظرات
ADS
ADS
پربازدید