Performancing Metrics

همکاری های تجاری - اقتصادی زنجان با کشورهای خارجی گسترش می یابد | اتاق خبر
کد خبر: 393379
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1396 - 19:19
زنجان - ایرنا - رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان زنجان گفت: طی سالجاری همکاری های تجاری - اقتصادی این استان با کشورهای خارجی به منظور ارتقای تولید و اشتغالزایی گسترش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا ، علی اکبر نظری مرندی روز دوشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه افزود: نمایندگی وزارت خارجه در استان زنجان درصدد معرفی ظرفیت های اقتصادی، علمی و صنعتی به کشورهای خارجی است.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات داخلی اشتغال است، خاطرنشان کرد: برای این مقوله در ابعاد داخلی توسط نهادها و دستگاه های ذیربط برنامه ریزی انجام می شود اما در حوزه خارجی نیز وزارت خارجه و به تبع آن نمایندگی این وزراتخانه در استان زنجان موظف شده به منظور گسترش روابط با کشورهای خارجی موظف شده است این روابط را به منظور گسترش تولید و ایجاد شغل برنامه ریزی و تلاش کند.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان زنجان با بیان اینکه بر اساس برنامه های ریزی های انجام شده برای سالجاری، روابط خارجی استان زنجان باکشورهای خارجی گسترش قابل توجهی خواهد داشت، یادآورشد: طی امسال هیات های تجاری از این استان به سرپرستی استاندارزنجان به سه استان در کشور روسیه و کشورهای گرجستان و کوبا اعزام خواهند شد.
نظری مرندی ادامه داد: بررسی نشان می دهد کشور گرجستان پتانسیل های قابل توجهی برای همکاری های تجاری - اقتصادی وجود دارد.
وی افزود: هیاتی از تجار زنجانی سفری به گرجستان به منظور ملاقات با مسئولان سفارت و اتاق بازرگانی این کشور داشتند که این بر اساس گزارش این هیات زمینه های خوبی برای همکاری های تجاری وجود دارد چرا که زنجان اقلام مورد نیاز این کشور را دارد.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان زنجان، گرجستان را زمینه خوبی برای همکاری بیان کرد و گفت: مصالح ساختمانی و محصولات کشاورزی از اقلام مورد نیاز کشور گرجستان است و این کشور علاقمند است زمین هایی را در اختیار شرکت ها و کشاورزان ایرانی قرار دهند تا کشت و کار انجام و این محصولات تولیدی در بازارآنان به فروش برسد.
نظری مرندی، کشور کوبا را از دیگر کشورهایی بیان کرد که زمینه های همکاری تجاری - اقتصادی استان زنجان را دارد، خاطرنشان کرد: بر همین اساس مکاتباتی انجام شده، مسئولان کوبایی اعلام آمادگی برای همکاری با استان زنجان کرده اند.
وی تاکید کرد: در آینده ای نزدیک هیات تجاری از استان زنجان به این کشور سفر می کنند و از نزدیک مذاکره و زمینه های همکاری رابررسی خواهند کرد.
به گفته رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان زنجان، کشور نامیبیا در آفریقا از دیگر کشورهایی است که برای همکاری اعلام آمادگی کرده است.
نظری مرندی یادآورشد: در ملاقاتی که سفیر ایران با مسئولان نامیبیا داشتند این کشور علاقمند به همکاری با ایران است
وی اظهارکرد: معرفی ظرفیت های استان زنجان به دیگر کشورها بسیار مهم است سال گذشته، سفیران فنلاند، دانمارک و بلغارستان به منظور همکاری های تجاری - اقتصادی به این استان سفر کردند.
گفتنی است دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در زنجان فعالیت خود را از بهمن سال 94 در این استان آغاز کرده است.
7325/8068
خبرنگار:حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید