Performancing Metrics

نشستی محرمانه در واشنگتن و توطئه‌ای بزرگ علیه حزب‌الله لبنان | اتاق خبر
کد خبر: 393400
تاریخ انتشار: 26 اردیبهشت 1396 - 10:56
با حضور کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برگزار شد؛
روزنامه "السیاسه" کویت از نشست محرمانه و پشت درهای بسته‌ای خبر داد که در تاریخی بین چهار و پنچ ماه مه جاری در واشنگتن برگزار شد که متمرکز بر نحوه مقابله با حزب‌الله لبنان بود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در این دیدار پشت درهای بسته تعدادی از کشورهای اروپایی، کشورهایی از آمریکای جنوبی و نیز برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در راس آنها عربستان، کویت، قطر و بحرین حضور داشتند.

به نوشته این روزنامه، نشست روی طرحی بین‌المللی مشترک برای مقابله با حزب‌الله لبنان و فعالیت‌های تجاری و مالی‌اش متمرکز بود.

کشورهای شرکت‌کننده در این نشست راه‌های مقابله با حزب‌الله لبنان را از طریق اعمال فشار بر آن به واسطه ابزارهایی بررسی کردند که مهمترین آنها اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید بر اعضای حزب و تحت کنترل گرفتن حامیان و نزدیکان به حزب الله در کل جهان بود.

همچنین در این نشست تهدیدی که ادعا شده موسسات مدنی و مالی لبنان به دلیل حزب‌الله با آن روبه‌رو هستند، بررسی شد.

شرکت‌کنندگان در این نشست بر اتخاذ تدابیر و تصمیماتی در حق موسسات نزدیک به حزب الله در خارج از لبنان توافق کردند.

به نوشته این روزنامه، اکثر این موسسات در آفریقا و اروپا هستند و به حمایت مالی از حزب الله می‌پردازند. کشورها بر کنترل بر تمامی عملکردهای مالی تجار و خیرین لبنانی در خارج توافق کردند.

همچنین کشورهای شرکت کننده بر لزوم رویارویی با فعالیت‌های حزب تاکید کرده و قوانین جدید و سختی را برای بانک‌های لبنان و مجازات‌هایی برای هر بانک یا موسسه واسطه که تسهیلات یا خدماتی را به حزب الله در لبنان و خارج از آن ارائه می‌کند، در نظر گرفتند.

این گام بین‌المللی بعد از افزایش قدرت و نقش حزب الله در لبنان و سوریه به ویژه با ورودش به جنگ در سوریه در کنار ارتش این کشور علیه داعش برداشته شده است.

اخبار حاکی است دو هفته پیش آمریکا در قالب ائتلاف ضد داعش گام‌هایی در مبارزه با نیروهای حزب الله برداشته است.

اخیرا نیز وزیر دارایی آمریکا با نمایندگان کشورهای عضو "گروه هماهنگی امنیتی بین‌المللی" و نمایندگان اینترپل دیدار داشته است.

از اهداف این اقدام آمریکا دستیابی به سازوکاری جهت ایجاد اهرم فشار کارساز برای متوقف کردن پیشرفت حزب الله لبنان و خشکاندن منابع مالی آن در چارچوب استراتژی فراگیری است که ناظر اصلی آن ایران نیز مستثنی نمی‌کند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید