Performancing Metrics

رتبه کسب و کار ایران در دولت یازدهم به 120 رسید | اتاق خبر
کد خبر: 393450
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1396 - 10:01
زنجان - ایرنا - رییس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان گفت: در سال 2017 رتبه کسب و کار ایران در میان 190کشور، 120 و از حیث رقابت پذیری رتبه 76 در میان 138 کشور بوده است.

به گزارش اتاق خبر، شهرام طهماسبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال 2013 رتبه کسب و کار ایران در میان 189 کشور ، 152 و از حیث رقابت پذیری رتبه 82 در میان 148 کشور بوده است.
وی به شرایط کشور در شروع فعالیت دولت یازدهم اشاره کرد و یادآورشد: مواجهه با رکود تورمی، افزایش 5.5 برابری قیمت حامل های انرژی ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، تشدید تحریم های خارجی به ویژه در حوزه های بانکی، نفت و تجارت (که باعث افزایش بیش از 3 برابری قیمت ارز و هزینه مبادلات بین المللی کشور شد) از جمله شرایطی بود که کشور در آن قرار داشت.
طهماسبی اظهار کرد: تشدید بحران ها و رقابت های منطقه ای و نقایص ساختاری و مدیریت اجرایی کشور از دیگر شرایطی بود که کشور در شروع فعالیت دولت یازدهم با آن مواجه بود.
رییس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان به اقدامات انجام شده برای مقابله با این وضعیت اشاره کرد و گفت: تلاش برای خروج اقتصاد از رکود تورمی، آرام کردن فضای اقتصادی کشور، کاهش موانع اداری و اعتباری تولید، کاهش نا اطمینانی ها و کاهش فعالیت های سوداگری تعامل با دنیای خارج از جمله این اقدامات محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: رفع موانع تولید و سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار، برنامه خروج غیر تورمی از رکود، اصلاحیه بودجه 92، قانون بودجه 93 و انجام مذاکرات بین المللی برای حل موضوع هسته ای کشور از دیگر اقدامات برای بهبود شرایط اقتصادی کشور به شمار می آید.
طهماسبی به اقدامات انجام شده برای بهبود فضای کسب و کار کشور اشاره کرد و ادامه داد: راه اندازی پنجره واحد خدمات شهری در تهران و استان ها، تهیه نقشه ملی استعلامات مجوزهای کشور و شناسایی 121 قانون و مقرره مخل و تعیین اولویت های اصلاحی آنها از جمله این اقدامات محسوب می شود.
رییس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان گفت: برقراری ارتباط الکترونیکی بین اداره ثبت شرکت ها و سازمان امور مالیاتی و انجام اقدامات موثر توسط گمرک در جهت بهبود شاخص تجارت فرامرزی از دیگر اقدامات در همین زمینه است.
6085/3001
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

نظرات
ADS
ADS
پربازدید