Performancing Metrics

نبود نقدینگی، اصلی‌ترین مانع رونق تولید | اتاق خبر
کد خبر: 393603
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1396 - 13:11
محمود تولایی، رئیس اتاق کاشان در یادداشتی برای پایگاه خبری اتاق ایران، اصلی‌ترین موانع رونق تولید را نبود نقدینگی و اجرا نشدن صحیح قانون مالیات می‌داند.

به گزارش اتاق خبر، محمود تولائی، رئیس اتاق کاشان در گفتگو با پایگاه خبری اتاق ایران از اصلی‌ترین موانع رونق تولید را نبود نقدینگی و اجرا نشدن صحیح قانون مالیات می‌داند و معتقد است استمرار بهبود فضای کسب‌وکار و بازاریابی برای صادرات محصولات واحدهای تولیدی از مهم‌ترین موارد برای شتاب بخشیدن به اشتغال است.

محمود تولایی معتقد است از اصلی‌ترین موانع رونق تولید کمبود نقدینگی و تأمین نشدن منابع مالی واحدهای تولیدی و اجرا نشدن صحیح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده و تبعیض در اجرای قانون مالیات‌های مستقیم و ارزش‌افزوده است.

رئیس اتاق کاشان همچنین با اشاره به مطالبات سنگین سازمان تأمین اجتماعی هم گفت: مطالبات سنگین سازمان تأمین اجتماعی از واحدهای بالای 100 نفر با اعلام بدهی‌های عمدتاً واهی به سازمان از 10 سال قبل تاکنون نیز مشکلات زیادی برای واحدهای کوچک و متوسط به وجود آورده است.

تولایی همچنین بالا بودن نرخ بهره بانکی را از دیگر موانع رونق واحدهای تولیدی عنوان کرده و معتقد است بالا بودن نرخ بهره بانکی توان رقابتی را از واحدهای کوچک و متوسط گرفته است.

اقدامات لازم برای  شتاب در اشتغال‌زایی

رئیس اتاق کاشان با تأکید بر امر آموزش در سطوح مختلف گفت: توسعه آموزش در سطح ملی، استانی، منطقه‌ای برای مدیران و متقاضیان احداث واحدهای صنعتی به‌منظور اطلاع و آگاهی از بازارهای داخلی و بین‌المللی از مواردی است که برای شتاب بخشی به اشتغال باید انجام شود.

تولایی همچنین معتقد است شاخص‌های فضای کسب‌وکار تاحدی بهبود یافته‌اند اما به‌طورکلی رتبه ایران در فضای کسب‌وکار خوب نیست و استمرار بهبود فضای کسب‌وکار به بهبود اشتغال کمک می‌کند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در این زمینه به صدور مجوزهای کسب‌وکار هم اشاره‌کرد و گفت: صدور مجوزهای راه‌اندازی کسب‌وکار نیز باید در کوتاه‌ترین زمان انجام شوند که این امر از طریق تفویض اختیار وزارتخانه‌های مرتبط با واحدهای تولیدی به ادارات کل و سازمان‌های استان‌ها و تفویض اختیار ادارات کل و سازمان‌های استان‌ها به ادارات شهرستان‌ها ممکن می‌شود.

رئیس اتاق کاشان کاهش ریسک‌های مالی و رانت زدایی از اقتصاد را مهم دانست و گفت: این امر منجر به کاهش ریسک سرمایه‌گذاری شده و با بالا رفتن تولید موجب ایجاد اشتغال بیشتر و افزایش درآمد می‌شود.

تولایی با اشاره به اهمیت توافقات و ارتباطات بین‌المللی برای بنگاه‌های کوچک و متوسط تصریح کرد: همچنین تسهیل در صادرات بنگاه‌ها از طریق توافق‌های دوجانبه یا چندجانبه، تعرفه‌های ترجیحی و دیپلماسی اقتصادی پویا با کشورهای هدف در بالا رفتن اشتغال در صنایع کوچک مؤثر هستند.

رئیس کمیسیون مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق ایران اهمیت بازاریابی و تبلیغات منسجم را هم برای بنگاه‌های تولیدی موردتوجه قرار داد و گفت: بازاریابی باهدف صادرات محصولات واحدهای تولیدی هم اهمیت زیادی دارد؛ موردی که می‌تواند با تشکیل شرکت‌های صادراتی و کمک مالی دولت در زمینه بازاریابی و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی در خارج از کشور محقق شود.

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با تأکید بر ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی گفت: فرهنگ‌سازی در زمینه کار و کارآفرینی هم اهمیت زیادی دارد و نقش رسانه‌های جمعی و به‌ویژه صداوسیما در این زمینه غیرقابل‌انکار است.

تولایی همچنین بر پایین بودن هزینه‌های تولید و بهبود بهره‌وری هم تأکید کرده و معتقد است به حداقل رساندن هزینه‌های تولید به‌منظور رقابتی شدن تولیدات داخل با محصولات تولیدی در کشورهای رقیب نیز برای افزایش اشتغال مهم است.

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید