Performancing Metrics

استمرار صعود نفت در بازار جهانی | اتاق خبر
کد خبر: 393711
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1396 - 14:25
نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی از گزارش‌ها مبنی بر احتمال کاهش بیشتر تولید اوپک علاوه بر تمدید توافق، مورد حمایت قرار گرفت و افزایش یافت.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، نفت برنت که قیمت پایه بازار بین‌المللی است، ۳۲ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش یافت و در ۵۳.۹۳ دلار در هر بشکه ایستاد.

نفت وست‌ تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۲ سنت یا با ۰.۶ درصد افزایش، به ۵۰.۶۵ دلار در هر بشکه رسید.

هر دو قیمت پایه از پایین‌ترین رکوردی که اوایل ماه میلادی جاری شاهد بودند، بیش از ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده اند و هفته گذشته بیش از ۵ درصد افزایش قیمت داشتند.

قیمت‌ها به دلیل انتظارات برای توافق کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای تمدید برنامه کاهش تولید نفت تا مارس سال ۲۰۱۸ مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد گزینه کاهش بیشتر تولید علاوه بر تمدید مدت اجرای توافق کاهش تولید، در آستانه نشست اوپک و متحدانش در وین که ۲۵ ماه می برگزار می‌شود، مورد بحث قرار گرفته است.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد در کارگزاری معاملات آتی OANDA در سنگاپور در این باره چنین اظهار کرد: در حالی که شایعاتی مبنی بر تمایل اوپک برای دو برابر کردن مدت اجرای کاهش تولید و کاهش بیشتر در آستانه نشست پنج‌شنبه به گوش می‌رسد، نفت افزایش پیدا کرده است.

جیمز وودز، تحلیلگر شرکت "ریوکین سکیوریتیز" معتقد است: کاهش بیشتر تولید برای کنترل مازاد عرضه ممکن است ضروری باشد، زیرا عرضه نفت اوپک در سال ۲۰۱۷ تاکنون در مقایسه با سال گذشته که اشباع عرضه در بدترین وضعیت ممکن بود، واقعا کاهش پیدا نکرده است.

در حقیقت اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد درآمد صادرات نفت اوپک به حدود ۵۳۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال ۲۰۱۶ افزایش پیدا کند.

افزایش درآمد صادرات نفت اوپک به پیش‌بینی قیمت بالاتر نفت در سال ۲۰۱۷ و همچنین تولید بالاتر اوپک در طول سال نسبت داده شده است.

بهبود فعالیت شرکت‌های حفاری نفت آمریکا، تلاش‌های اوپک برای حذف مازاد عرضه از بازار جهانی را تضعیف کرده است.

گولدمن ساش در گزارشی اعلام کرده که شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا برای تولید جدید از ماه می سال گذشته ۴۰۴ حلقه افزایش یافته است که رشد ۱۲۸ درصدی را نشان می‌دهد.

تولید نفت آمریکا از اواسط سال ۲۰۱۶ به این طرف، به میزان ۱۰ درصد یا هزار بشکه در روز رشد کرده و به ۹.۳ میلیون بشکه در روز رسیده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید