Performancing Metrics

نرخ تورم اردیبهشت ٧.١ درصد شد | اتاق خبر
کد خبر: 393733
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1396 - 19:40
طبق اطلاعات مرکز آمار ایران
اطلاعات مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که تورم ماهانه کالاها و خدمات مصرفی در اردیبهشت ماه سالانه ٠.٢ درصد کاهش، تورم نقطه به نقطه ٠.٢ درصد افزایش و تورم سالانه ٠.٢ درصد افزایش داشته است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران، شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری در اردیبهشت ماه امسال عدد ٢٤٤.٤ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ٠.٢ درصد کاهش داشته است.

افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٩.٦ درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل ( ٩.٤ درصد) ٠.٢ واحد درصد افزایش یافته است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری) در دوازده ماه منتهی به اردیبهشت ماه سال ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل ٧.١ درصد است که نسبت به فروردین ماه امسال ٠.٢ واحد درصد افزایش یافته است.

همچنین شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه به رقم ٢٩٩.١ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٣ درصد کاهش نشان می‌دهد. شاخص گروه عمده "خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات " نسبت به ماه مشابه سال قبل ١٦.٢ درصد افزایش نشان می‌دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به اردیبهشت ماه ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل ٩.٦ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین ماه ١٣٩٦ (٨٠٥ درصد)، یک واحد درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» در ماه مورد بررسی به عدد ٢٩٧.٤ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٥ درصد کاهش نشان می‌دهد.   شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل ١٦.٧ درصد افزایش نشان می‌دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه ٩.٥ درصد است.

شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در اردیبهشت ماه ١٣٩٦ به رقم ٢٢٥.٦ رسید که نسبت به ماه قبل ٠.٣ درصد افزایش داشته است. میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ٦.٩ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به اردیبهشت ماه ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ٦.٢ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین ماه ١٣٩٦ (٦.٢ درصد)، تغییری نداشته است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید