Performancing Metrics

پست مشاور رئیس‌جمهور در امور اهل سنت احیا شود | اتاق خبر
کد خبر: 393820
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1396 - 22:55
نایب رئیس فراکسیون امید مجلس:
رئیس ستاد اقوام، مذاهب و ادیان حسن روحانی خواستار احیای پست مشاور رئیس‌جمهور در امور اهل سنت و تبدیل دستیار ویژه ریاست جمهوری در امور اقوام و مذاهب به معاونت شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عبدالکریم حسین‌زاده در همایش تجلیل از فعالان ستاد انتخاباتی حسن روحانی اظهار کرد: پیشنهاد تأسیس سازمان حقوق شهروندی را داریم تا رئیس آن که معاون رئیس‌جمهور خواهد بود در راستای کاهش فاصله و تبعیض‌ بین همه اقشار اقدام کند. دوستان ما لایحه‌ای درباره تبعیض قومی و مذهبی تدوین کردند که امیدواریم در دولت این لایحه بررسی و پس از تصویب به مجلس ارسال شود.

این نماینده مجلس خطاب به مردم گفت: دست همه شما که پای صندوق‌های رای حاضر شدید و رای دادید و برخی کسانی را که موفق نشدند رأی بدهند، می‌بوسم.

وی با گرامیداشت یاد مرحوم آیت‌الله هاشمی و همچنین سیدمحمد خاتمی اظهار کرد: فعالیت در ستاد اقوام، مذاهب و ادیان دکتر روحانی و حضور در جمع ارامنه، حضور بر سر مزار شهدای ارامنه و رفتن به جمع اقوام از خلیج فارس تا کرانه‌های خزر تجربه جدیدی برای من بود.

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: برخی با حرکت‌های پوپولیستی می‌خواستند رأی، عزت و حرمت مردم را بخرند که خوشبختانه مردم با حضورشان در انتخابات و انتخاب اصلح اجازه این کار را به این افراد ندادند.

حسین‌زاده با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان و با راهنمایی‌های مولوی عبدالحمید مشارکت بالای مردم در انتخابات رقم خورد، گفت: حضور ٤٥٠ زن در بین اعضای شورای شهر استان سیستان و بلوچستان در این دور از انتخابات نشان داد مردم بیش از آنکه به نان بیندیشند به خرد، انسانیت و ایرانیت می‌اندیشند.

وی اضافه کرد: آنچه برای ما مهم است حفظ تمامیت ارضی است. مبادا هیچ‌کدام از ایرانیان سرود ملی ایران را بشنوند و پرچم ایران به اهتزاز درآید اما ضربان قلبشان بالا نرود و احساس غرور نکنند، اگر چنین اتفاقی بیفتد ما باید خودمان را مقصر بدانیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما قبول داریم که زنان و اقوام یک نوع حس تبعیض در درونشان است که برای از بین بردن این حس باید زمینه‌های تبعیض را در کشور از بین ببریم.

حسین‌زاده با بیان اینکه همیشه باید پشت‌سر کسانی بایستیم که عقلانیت را در این سرزمین زنده نگه می‌دارند، گفت: پیشنهاد ما این است که مشاور رئیس‌جمهور در امور اهل سنت احیا شود و دستیار ویژه ریاست جمهوری در امور اقوام و مذاهب به معاونت تبدیل شود و از میان همان اقوام انتخاب شود که هماهنگی بیشتری در کارها صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید