Performancing Metrics

لوگوی مشترک ایران و آفریقای جنوبی برای برند حلال | اتاق خبر
کد خبر: 393886
تاریخ انتشار: 5 خرداد 1396 - 17:33
معاون امور بین‌الملل اتاق ایران مطرح کرد؛
معاون امور بین‌الملل اتاق ایران بر ضرورت استفاده از یک لوگوی مشترک حلال بین کشورهای اسلامی در سطح دنیا، تأکید کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، محمدرضا کرباسی، در نشستی با مدیر اجرایی و مدیر فروش ملی و بین‌المللی مرکز ملی حلال آفریقای جنوبی بر ضرورت استفاده از یک لوگوی مشترک حلال بین کشورهای اسلامی در سطح دنیا تأکید کرد.

وی گفت: با توجه به همه‌گیر شدن بحث محصولات حلال در دنیا، لازم است همه کشورهای اسلامی از لوگوی مشترک حلال استفاده کرده و طراحی لوگوهای ملی را کنار بگذارند. بدین ترتیب وحدت رویه‌ای در بین همه کشورها چه مسلمان و چه غیرمسلمان به وجود خواهد آمد.

معاون امور بین‌الملل اتاق ایران با تأکید بر اهمیت محصولات حلال در بازار جهانی تصریح کرد: در حال حاضر کشورهای غیرمسلمان نیز به دنبال گرفتن گواهینامه حلال از سازمان‌های مطمئن هستند.

وی ادامه داد: ۲۵ کشور مسلمان عضو سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) از استانداردی واحد در بحث حلال استفاده می‌کنند. اما در میان کشورهای مسلمان، برخی کشورها استانداردهای ملی تعریف کرده‌اند و این یکی از مشکلات تجارت در بین محصولات حلال است. با توجه به مشترکات اسلام در میان کشورهای مسلمان، تدوین یک استاندارد هماهنگ برای امت واحد اسلامی ضروری است.

رئیس مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی یادآور شد: برای ایجاد همبستگی در کشورهای اسلامی و حضور فعال تر در بازارهای رقابتی کشورهای غیر مسلمان، نیاز است استانداردهای حلال ملی صادره توسط کشورهای مختلف به استاندارد واحد بین المللی تغییر یابد.

وی همچنین با تاکید بر تابعیت مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی (موسسه جهانی حلال)  از استاندارد حلال سازمان همکاری اسلامی/ موسسه استاندارد و اندازه شناسی اسلامی  (OIC/SMIIC) که مطابق شریعت اسلامی است به توضیحاتی در خصوص روند صدور گواهی حلال این مرکز در سطح ملی و بین المللی پرداخت.

کرباسی گفت: لوگوی حلال را به کشورهای آلمان، کره، روسیه، ژاپن و ترکیه و بسیاری کشورها صادر می‌کنیم و در بسیاری از این کشورها مانند آلمان، ترکیه و کره نمایندگی خود را به ثبت رسانده‌ایم. از طرف دیگر با سازمان استاندارد، وزارت کشاورزی و نماینده ولی‌فقیه در کشور خود تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده‌ایم و درپی آن هستیم که مرکز ذبح اسلامی حلال را در اروپا راه‌اندازی کنیم.

معاون امور بین‌الملل اتاق ایران تاکید کرد: درصورتی‌که کشور آفریقای جنوبی به عضویت استاندارد OIC دربیاید می‌تواند با ایران در ایجاد لوگوی مشترک حلال همکاری‌های گسترده‌ای داشته باشد.

ماهمدی، مدیر اجرایی مرکز ملی حلال آفریقای جنوبی در مورد مرکز حلال آفریقای جنوبی گفت: این مرکز از سال ۱۹۹۷ به مدت بیست سال است که فعالیت داشته و با کشورهای ژاپن، مالزی، سنگاپور و تایلند در آسیا و با کشورهای آفریقایی نظیر ساحل عاج و غنا و کشورهای آمریکای لاتین و کشورهای اروپایی مانند آلمان و هلند همکاری نزدیکی در زمینه برند حلال دارد.

بر اساس اظهارات وی، استانداردی که در آفریقای جنوبی از آن استفاده می‌شود، جز در چند مورد جزئی، با استانداردی که در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد، تفاوتی ندارد.

ماهمدی اضافه کرد: اکنون آفریقای جنوبی بیش از ۶۰ هزار نوع محصول با برند حلال تولید و صادر می‌کند؛ به نحوی که حجم تجارت در بازار حلال، دو هزار میلیارد دلار است و پیش بینی می‌کنیم که به بازاری سه هزار میلیارد دلاری برسد.

وی تأکید کرد: ایران و آفریقای جنوبی می‌توانند در بازارهای مشترک یکدیگر مثل جنوب آفریقا و آسیای میانه با یکدیگر لوگوی مشترک داشته باشند.

طرف آفریقایی همچنین، همکاری با اتاق ایران را در راستای توسعه فعالیت های خویش مثبت ارزیابی کرد و از آماده سازی مقدمات شناسایی استاندارد مذکور در صنعت غذایی و آشامیدنی حلال آن کشور خبر داد. در پایان مقرر گردید دو طرف با طراحی لوگوی مشترک حلال، همکاری خود را آغاز کنند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید