Performancing Metrics

تمایل جوانان به کسب مهارت بیشتر شده است | اتاق خبر
کد خبر: 394009
تاریخ انتشار: 8 خرداد 1396 - 10:37
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران می‌گوید: سال گذشته بیش از ۳۰ درصد مهارت آموزان در استان تهران جذب بازار کار شده‌اند و رویکرد جوانان به فراگیری آموزشهای مهارتی بیشتر شده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مجید تهرانیان اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای یکی از مراجع مهم تایید صلاحیت افرد برای حضور در بازار کار است که بیش از ۲۰۰۰ استاندارد شغلی دارد. این سازمان با داشتن ۲۷ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سالانه ۲۰۰ هزار نفر از کارآموزان داوطلب را مورد آموزش قرار می‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر ۳۰ درصد کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای را فارغ التحصیلانی تشکیل می‌دهند که برای تکمیل مهارتهای عملی خود به سازمان فنی و حرفه‌ای مراجعه می‌کنند و نشان می‌دهد که رویکرد جوانان به مهارت آموزی بیشتر شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در ادامه از تشکیل کارگروه مشاوره و ارتقای آموزشهای مهارتی در آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد خبر داد و گفت: این کارگروه به منظور بالا بردن کیفیت آموزشی و نزدیک شدن آموزشهای مهارتی به استانداردهای بین المللی تشکیل شده و با توجه به تنوع خدمات در بازار و نیاز کارجویان و شاغلان به فراگیری دانش‌های مهارتی، مفاد آموزشی و مهارتی این دوره‌ها بر اساس نیاز متقاضیان تدوین شده است.

تهرانیان بر لزوم تقویت حضور بخش خصوصی در ارائه آموزشهای مهارتی تاکید و خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بدون حمایت بخش خصوصی قادر به پاسخگویی سریع آموزش متناسب با نیاز بازار نیست. طبعا با مدیریت و نظارت صحیح و اجرای شیوه‌ها و سیاستهای ویژه جهت توسعه بخش خصوصی، نقش کارآموزان مهارتی در بازار کار پررنگ‌تر از قبل خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در عین حال عدم تناسب آموزش‌ها با نیاز بازار کار را یکی از علل گسترش بیکاری ذکر کرد و گفت: با بالابردن کیفیت آموزش‌ها، انگیزه کارآموزان را برای مهارت آموزی و انگیزه کارفرمایان را جهت جذب کارآموز به بازار کار افزایش می‌دهد.

به اعتقاد وی با توجه به رشد سریع و پیشرفت تکنولوژی در جهان، استاندارد آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه‌ای نیز باید همگام و متناسب با توسعه علم و تکنولوژی تغییر کند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید