Performancing Metrics

آب معدنی و آب آشامیدنی بسته بندی مشمول مقررات استاندارد اجباری است | اتاق خبر
کد خبر: 394038
تاریخ انتشار: 8 خرداد 1396 - 19:44
مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال گفت: فرآورده های آب معدنی طبیعی و آب آشامیدنی بسته بندی شده مشمول مقررات استاندارد اجباری است

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا،  دوشنبه سازمان ملی استاندارد ایران، «غلامرضا امینی» درباره تفاوت آب معدنی بسته بندی و آب آشامیدنی بسته بندی افزود: آب معدنی طبیعی بسته بندی شده، آب قابل شرب و حاوی املاح معدنی خاص است که برای جمع آوری و بسته بندی آن از چشمه های آب معدنی تایید شده یا از حفر چاه های عمیق استفاده می شود.

به گفته این مسوول، آب آشامیدنی بسته بندی شده (که به طور طبیعی می تواند حاوی املاح باشد یا به آن اضافه شود)، با اعمال انواع فرایندهای تصفیه و گندزدایی مجاز حاصل می شود و می تواند به طور طبیعی شامل گاز کربنیک باشد یا به آن اضافه شود که در ظروف مجاز بسته بندی می شود و افزودن هر گونه مواد دیگر مانند شیرین کننده و طعم دهنده در این نوع آب مجاز نیست.

وی درباره انواع آب آشامیدنی گفت: آب آشامیدنی (آب شرب و آب آشامیدنی بسته بندی شده) و آب معدنی طبیعی بسته بندی شده، دارای میزانی از املاح معدنی مفید بویژه کلسیم و منیزیم (بیشتر به صورت املاح کربناته و سولفاته) املاح سدیم، پتاسیم و روی و دیگر املاح معدنی است.

امینی ادامه داد: با توجه به شرایط جغرافیایی، ژئوفیزیکی و ژئوشیمیایی منطقه ای که سرچشمه آب در آن منطقه واقع شده، میزان املاح آب آشامیدنی متفاوت است و می تواند زیاد یا کم باشد.

وی به مصرف کنندگان توصیه کرد هنگام خرید آب آشامیدنی یا آب معدنی طبیعی بسته بندی شده به نام و نوع فرآورده (آب معدنی طبیعی یا آب آشامیدنی)، شرایط نگهداری و تاریخ تولید و انقضای نوشته شده روی برچسب محصول توجه داشته باشند.

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال تاکید کرد فرآورده آب معدنی طبیعی بسته بندی شده و آب آشامیدنی بسته بندی شده، باید زلال، شفاف و بدون هر گونه مواد خارجی و عاری از ذرات معلق و رسوب، عاری از هر گونه طعم و بوی نامطلوب و بدون هیچ گونه طعم دهنده و شیرین کننده باشد.

فهرست کالاهای وارداتی، داخلی و صادراتی مشمول استاندارد در تارنمای سازمان ملی استاندارد ایران به نشانی http://www.isiri.gov.ir در دسترس است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید