Performancing Metrics

دغدغه‌ای از جنس تاریکی | اتاق خبر
کد خبر: 394095
تاریخ انتشار: 10 خرداد 1396 - 09:08
پیک مصرف برق در تابستان سال گذشته برابر با ۵۲ هزار و ۶۹۲ مگاوات بوده که پیش بینی می شود در تابستان سال جاری به حدود ۵۵ هزار مگاوات برسد که همین مساله دغدغه‌ خاموشی کشور را افزایش داده است.

به‌گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، یکی از مواردی که موجب افزایش مصرف برق در فصل تابستان می‌شود استفاده از وسایل سرمایشی است چراکه به طور متوسط استفاده از وسایل سرمایشی از جمله کولرها حدود ۳۰ درصد از کل مصرف برق کشور را شامل می شود و پیش بینی این است که در تابستان سال جاری نیز مصرف برق این وسایل سرمایشی به حدود ۲۰ هزار مگاوات برسد.

طبق اعلام مسئولان برقی کشور بر اساس پیش بینی های انجام شده و با توجه به شروع زودتر فصل گرما در سال جاری به نظر می رسد که پیک بار مصرف برق در مقایسه با پیک تابستان سال گذشته با افزایش قابل ملاحظه ای روبرو باشد.

از سوی دیگر مقایسه متوسط مصرف برق در هفته جاری با مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد که حدود ۳۰۰۰ مگاوات مصرف برق با افزایش روبرو بوده که به گفته چیت‌چیان وزیر نیرو این مساله  یعنی ممکن است روزهای پیک در تابستان سال جاری در مقایسه با سال های گذشته افزایش یابد.

وی از راهکارهای بسیار مهم برای کنترل پیک مصرف برق در تابستان و اجتناب از فرآیند خاموشی را همکاری بخش های مختلف از جمله صنایع و مشترکان خانگی و اداری برای مصرف برق در زمان های کم باری شبکه برق دانست و افزود:لازم است که برای مدیریت پیک بار همه با هم متحد شویم.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار شده که حدود ۳۵۰۰ مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شود و پیش‌بینی می‌شود تا زمان پیک تابستان سال جاری حدود ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ مگاوات از این ظرفیت جدید وارد مدار شود. با این حال دغدغه خاموشی تابستان وجود دارد لذا لازم است تا مدیریت مصرف به‌طور جدی صورت گیرد تا امسال نیز همچون سال گذشته شاهد خاموشی فراگیر نباشیم.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید