Performancing Metrics

اگر از شمال سوریه تعرضی به خاک ترکیه شود، وارد عمل می شویم | اتاق خبر
کد خبر: 394265
تاریخ انتشار: 13 خرداد 1396 - 21:56
اردوغان در آستانه عملیات رقه:
رئیس جمهور ترکیه گفت: به آمریکایی ها می گویم اگر از خاک سوریه تعرضی به خاک ترکیه شود بدون مطرح کردن مسئله با کسی با تعرضات برخورد خواهیم کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در مجمع عمومی موسیاد در مرکز کنگره خلیج استانبول با اشاره به کمک های تسلیحاتی آمریکا به کردهای سوری به بهانه آزادسازی شهر رقه از دست داعش، گفت: ما به آمریکایی ها می گوییم که اگر از شمال سوریه تجاوزی به خاک ترکیه صورت گیرد، درباره اقدامات متقابل خود، موضوع را با کسی مطرح نکرده و خودمان تصمیم خواهیم گرفت.

وی با اشاره به عملیات سپر فرات ترکیه در شمال خاک سوریه،گفت: در جریان مبارزه با داعش، با گروه تروریستی «پ ی د» و «ی پ گ» نیز مواجه شدیم. ابتدا برای رفع تهدیدات گروه های تروریستی در سوریه عملیات سپر فرات را اجرایی کردیم و در گام نخست، جرابلس و سپس راعی و الباب را از وجود تروریست ها پاکسازی کردیم. اکنون در مذاکرات خود با آمریکا و روسیه به مرحله ای رسیده ایم که به آن می توان مرحله مشاهده گفت.

اردوغان در ادامه گفت: اکنون در رقه گروه تروریستی داعش حضور دارد، آمریکا همراه با دو گروه تروریستی قصد دارد در رقه وارد عمل شود. ما به آمریکایی ها می گوییم که اگر از شمال سوریه تجاوزی به خاک ترکیه صورت گیرد، درباره اقدامات متقابل خود، موضوع را با کسی مطرح نکرده و خودمان تصمیم خواهیم گرفت. به همان صورت که عملیات سپر فرات را انجام دادیم، با این تعرضات نیز برخورد می کنیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید