Performancing Metrics

افزایش نرخ بهره بانکی در دستور جلسه «فدرال رزرو» قرار گرفت | اتاق خبر
کد خبر: 394296
تاریخ انتشار: 14 خرداد 1396 - 16:37
تا ۱۰ روز آینده؛
رئیس فدرال رزرو آمریکا گفت: در جلسه سیزدهم و چهاردهم بانک مرکزی آمریکا که در ماه جاری میلادی برگزار می شود، انتظار اعمال افزایش بهره بانکی قوت گرفته است.
 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، «پاتریک هارکر»، رئیس بانک فدرال رزرو ایالت «فیلادلفیا» آمریکا گفت: بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا، به دنبال رسیدن نرخ تورم از پیش تعیین شده است که بر این اساس، اعمال افزایش نرخ بهره بانکی بیشتر برای ۲ مرتبه در سال جاری میلادی متصور است.  

وی خاطرنشان کرد: علیرغم آمار ضعیف اقتصادی آمریکا که در اوایل سال جاری میلادی منتشر شد، همچنان بسترهای رسیدن برای تورم هدف گذاری شده از سوی بانک مرکزی وجود دارد.   «هارکر» پیش بینی کرد نرخ تورم آمریکا تا پایان سال جاری میلادی، ۲ درصد خواهد بود.

بر همین اساس، بانک مرکزی آمریکا ظرف ۶ ماه گذشته یعنی طی ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی و مارس سال ۲۰۱۷، ۲ بار نرخ بهره را افزایش داده است و انتظار می رود که در جلسه سیزدهم و چهاردهم ماه جاری میلادی بار دیگر نرخ بهره بانکی افزایش پیدا کند.

رئیس بانک فدرال رزرو «فیلادلفیا» گفت: در حال حاضر شرایط اقتصادی آمریکا در وضعیت معمول و اوضاع بازار کار مناسب است؛ به همین دلیل برآورد می شود که تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی، نرخ بیکاری آمریکا به ۴.۲ درصد کاهش پیدا کند.  

بر پایه این گزارش، انتظار می رود که تا پایان سال جاری میلادی ۲.۵ تا ۳ درصد هم به دستمزد آمریکایی افزوده شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید