Performancing Metrics

صبر انگلیس به سر آمده | اتاق خبر
کد خبر: 394303
تاریخ انتشار: 14 خرداد 1396 - 19:43
ترزا می؛
نخیت وزیر انگلیس با صدور بیانیه ای اعلام کرد که انتخابات زودهنگام این کشور طبق برنامه برگزار می شود.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، «ترزا می» در بیانیه ای که پس زا حوادث شب گذشته لندن منتشر کرد گفت: انتخابات طبق برنامه قبلی برگزار می‌شود.

نخست وزیر انگلیس در ادامه عنوان داشت که باید از گسترش تروریسم جلوگیری کنیم.

می با اعلام اینکه از ماه مارس تا کنون نیروهای امنیتی انگلیس ۵ حمله تروریستی را خنثی کرده اند حملات اخیر در این کشور را «ایدئولوژی شیطانی» توصیف کرد و عنوان داشت که انگلیس اکنون انگیزه ای جدید برای جنگ با تروریسم دارد.

ترزای می همچنین گفت: صبر بریتانیا به سر آمده و پس از حملات لندن، این کشور با تمام توان به مصاف تروریسم و ایدئولوژی شرورانه مهاجمان خواهد رفت.

به عقیده ترزا می، سه حمله اخیر در بریتانیا به طور مستقیم با هم مرتبط نبوده‌اند اما گرایش تازه‌ای را آشکار می‌سازند: این که هر ترور، الگویی برای ترورهای دیگر می‌شود. او بر همین اساس تاکید کرد که نباید بیش از این فرصتی به تروریست‌ها داد.

نخست‌وزیر بریتانیا افزود که خطرات و تهدیدهای افراط‌گرایی، صرفا با عملیات ضد تروریسم از بین نمی‌روند بلکه لازم است مردم به مزیت ارزش‌های غربی واقف شوند.

ترزا می خواستار نظارت هر چه بیشتر بر مبادلات اینترنتی و سرویس‌های خدمات آنلاین شد. او گفت "فضای سایبر"، مامنی برای دسیسه‌های افراط‌گرایان شده و تحمل چنین امری دیگر میسر نیست. او بر ضرورت یک توافق بین‌المللی برای مقابله با افراطـگرایی تاکید کرد.

نخست‌وزیر بریتانیا لزوم ادامه کمپین انتخاباتی کشورش را نیز یادآور شد و گفت انتخابات در هشتم ژوئن طبق برنامه قبلی برگزار می‌شود. روز یکشنبه به خاطر حملات شامگاه شنبه در لندن، تبلیغات و سخنرانی‌های مربوط به انتخابات سراسری بریتانیا منتفی شدند. 

لندن، پایتخت بریتانیا، در ساعات پایانی شنبه شب شاهد حملات تروریستی بود که ۷ کشته و ۴۸ زخمی برجای گذاشت. علاوه بر این، پلیس اعلام کرد ۳۳ مظنون این حادثه هم به ضرب گلوله پلیس کشته شده‌اند و دست کم یکی از آنها جلیقه انفجاری «مصنوعی» بر تن داشته است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید