Performancing Metrics

کاهش محدودیت‌های بندر ابوظبی برای تردد نفت‌کش‌های قطری | اتاق خبر
کد خبر: 394491
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1396 - 14:01
مقامات بندر نفت ابوظبی محدودیت‌ها برای نفت‌کش‌های حامل نفت که از مبدا یا به مقصد ابوظبی تردد می‌کنند را تسهیل کردند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، منابع صنعتی و کشتیرانی گفتند: سازمان بنادر نفت ابوظبی با صدور بخشنامه جدیدی، محدودیت‌های قبلی برای کشتی‌های غیرقطری یا حامل پرچم این کشور و کشتی‌هایی که از مبدا یا به مقصد قطر حرکت می‌کنند را حذف کرد.

به گفته یک کارگزار کشتی در سنگاپور، این اقدام امکان بارگیری مجدد محموله‌های نفتی را فراهم می‌کند.

به گفته یک منبع آگاه خاورمیانه ای، هیچ اطلاعیه رسمی درباره توقف بارگیری مجدد محموله‌های نفتی وجود نداشته است.

بر اساس این بخشنامه، ممنوعیتی که برای کشتی‌های حامل پرچم قطر یا کشتی‌هایی که در مالکیت شرکت‌ها یا شهروندان قطری هستند، به قوت خود باقی است.

اما با توجه به اینکه کشتی‌های معدودی حامل پرچم قطر یا در مالکیت قطری‌ها هستند، این ممنوعیت بعید است مانند بخشنامه قبلی تاثیر بزرگی بر بازار داشته باشد.

رویترز روز چهارشنبه گزارش کرده بوده که دو نفت‌کش غول پیکر که هر یک می‌توانند حداکثر دو میلیون بشکه نفت حمل کنند، روز چهارشنبه گرید نفت ابوظبی را بارگیری کردند در حالیکه در ابتدای سفرشان، به بارگیری نفت قطر اقدام کرده بودند.

سازمان بنادر عربستان سعودی روز دوشنبه در حساب توییتری خود اعلام کرده بود ورود کشتی‌های حامل پرچم قطر یا کشتی‌هایی که تحت مالکیت شرکت‌ها یا شهروندان قطری قرار دارند به بنادر این کشور ممنوع است و همچنین کالاهای قطری اجازه تخلیه در بنادر سعودی را نخواهند داشت.

بر اساس گزارش رویترز، عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین روز دوشنبه با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، روابط دیپلماتیک‌شان با این کشور را قطع کرده و همه راه‌های ارتباطی هوایی، زمینی و دریایی با دوحه را مسدود کردند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید