Performancing Metrics

تعیین اولویتهای پژوهشی مرکز مطالعات و پژوهشهای اقتصادی اتاق مبتنی برنیازهای فعالان اقتصادی | اتاق خبر
کد خبر: 394807
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1396 - 14:21

اولین نشست اتاق بازرگانی زنجان به منظور بررسی کاربرگهای پژوهشی سال ۹۵  و همچنین تعیین اولویتهای پژوهشی سال جاری برگزار گردید.

در این نشست مهندس جمیلی رئيس اتاق زنجان ضمن اشاره به اهمیت وجود مراکز مطالعاتی در استانهای مختلف به وقفه ایجاد شده در تاسیس این مرکز در زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: بدلیل پاره ای  از مشکلات  ،‌ مرکز مطالعات و پژوهشهای اقتصادی زنجان کمی دیرتر از سایر اتاقها فعالیت خود را آغاز نمود اما امیدواریم با تلاش متولیان شاهد پویائی این مرکز در زنجان باشیم.

 مهندس جمیلی در بخش دیگری از سخنانش پیرامون رسالت این مرکز در حوزه کسب و کار گفت: توسعه مولفه های رشد و بالندگی استان در حوزه های مختلف اقتصادی بردوش مرکز مطالعات و پژوهشهای اقتصادی است از اینرو  باید مطالبات ملی نیز در الویت  اقدامات پژوهشی این  مرکز قرار گیرد.

 وی در ادامه تاکید نمود  جهت بهره مندی حداکثری از ظرفیتهای  مرکز مطالعات و پژوهشهای اقتصادی باید با انجام فراخوانهای مختلف پژوهشی و بهره مندی از توان جامعه علمی استان  از تمامی  امکانات و ظرفیتها و پتانسیلهای بالقوه استان بهره مند گردیم.

 حسین محمدی رئيس مرکز مطالعات و پژوهشهای اقتصادی اتاق زنجان نیز در این نشست هدف اصلی از ایجاد این مرکز را توسعه زیرساختهای پژوهشی در استان اعلام نمود و تاکید کرد باید با تبیین اولویتهای پژوهشی سال ۹۶ متناسب با نیاز فعالان تجاری اقدام نماییم.

موضوع سفیران تجاری نیز از دیگر موارد مطروحه در این نشست بود که ریاست اتاق زنجان  در خصوص دلایل اهمیت  اجرای این  طرح گفت هدف اصلی از انجام  این پروژه  پرورش تاجران و بازرگانان خبره درراستای  افزایش ظرفیتهای تجاری استان است از اینرو اتاق زنجان   میکوشد با برگزاری دوره های علمی و عملی ،‌ افرادی توانمند در این حوزه پرورش دهد  تا دغدغه استان از کمبود نیروی ماهر در این حوزه مرتفع گردد.

نقیلو معاونت  پژوهشی   دانشگاه آزاد زنجان نیز در این نشست درخصوص اهمیت موضوعات  فراخوانهای پژوهشی  اظهار داشت فراخوانهای پژوهشی باید مبتنی بر نیازهای بخش خصوصی استخراج گردند و جنبه اجرائی شدن آن نیز باید بررسی شود  لذا    باید تلاش کنیم فراخوانهای سال ۹۶ مطابق این متد طراحی شوند.

 وی آمادگی دانشگاه ازاد  زنجان را جهت ایجاد مرکز مطالعات کسب وکار مشترک بین اتاق زنجان و این دانشگاه اعلام نمود که مقررشد در کوتاهترین زمان ممکن این واحد در محل دانشگاه آزاد زنجان تشکیل  گردد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید